PMK
W Porcie Police przeładunki w zeszłym roku wyniosły 1,788 mln ton w zeszłym roku. Wszystko dzięki wysokim obrotom nawozów i fosforytów z Grupy Azoty Zakłady Chemiczne "POLICE", w której strukturach port funkcjonuje.
Dzięki temu wynikowi Police usadowiły się na czwartym miejscu na liście największych polskich portów, zaraz za trzema gigantami: Gdańskiem, Gdynią i zespołem Szczecin-Świnoujście. To wszystko dzięki bliskiej współpracy z pobliskim zakładem chemicznym, który jako jedyny w kraju może pochwalić się własnym zapleczem portowym.
Dalszy rozwój portu zależy w dużej mierze od sytuacji na Odrze. Jej modernizacja i rozwój żeglowności jest jednym z priorytetów obecnego rządu.
- Poprawa klasy żeglowności Odry to dla nas przede wszystkim wysyłka nawozów barkami w górę rzeki - mówi w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" Roman Polak kierownik wydziału transportu wodnego w Porcie Police. - Została ona wstrzymana, a powrót do niej mógłby przynieść duże zyski – dodaje.
Zeszły rok przyniósł Policom także zakończenie inwestycji związanych z modernizacją oświetlenia w Porcie Barkowym oraz pracom podczyszczeniowym na Mijance. Cel na ten rok to większe przeładunki węgla oraz wymiana urządzeń technicznych na bardziej wydajne.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny