To nie było łatwe zadanie. W Porcie Gdańsk przeładowano ze statku na barkę przy Wolnym Obszarze Celnym w Porcie Gdańsk 1,4 tys. ton elementów typu project cargo. Najcięższy z nich ważył 456 ton. Do operacji użyto dźwigu pływającego ENAK o udźwigu 600 ton.
14 marca na pokładzie statku Wilson Fedje przypłynęły do gdańskiego portu konstrukcje typu project cargo. Operacji przeładunkowej dokonywała firma Vetro Shipping, nowy operator logistyczny działający na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Gdańsku, specjalizujący się w obsłudze głównie drobnicy konwencjonalnej i sztuk ciężkich.
- To była bardzo ciekawa i względnie skomplikowana operacja realizowana na potrzeby i zlecenie PKN Orlen w Płocku. Operacja była o tyle ciekawa, że realizowana była w relacji bezpośredniej statek – barka, przy użyciu dźwigu pływającego ENAK – poinformowała naszą redakcję Monika Wszeborowska z Portu Gdańsk.
Przeładowano 8 elementów typu project cargo o łącznej wadze 1,4 tys. ton, w tym ponad 400-tonowy generator oraz turbina gazowa firmy Siemens, które po załadunku na barki przetransportowane zostaą bezpośrednio do Płocka, na potrzeby powstającego tam bloku gazowo-parowego w nowej elektrociepłowni. Ładunek spłynie Wisłą, spodziewany jest w Płocku między 23, a 25 marca.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny