pc
Największy polski ubezpieczyciel wspiera polską gospodarkę, w tym przemysł stoczniowy. Udziela gwarancji ubezpieczeniowych największym stoczniom i firmom okołostoczniowym z Grupy Mars Shipyards&Offshore.
Tylko w tym roku PZU udzieliło na zlecenie CRIST SA czterech gwarancji zwrotu zaliczki na ponad 5,5 mln euro na budowę kadłuba statku rybackiego (fish stern trawler) i kadłuba statku „układacza kabli” (cable layer).
Firma CRIST SA działa na rynku budownictwa okrętowego, konstrukcji stalowych i remontów statków. Wspiera również inicjatywy ekologiczne i realizuje projekty konstrukcji offshore oraz barek i statków przeznaczonych do stawiania farm wiatrowych.
Kolejnych gwarancji kontraktowych, które wpisują się w strategię PZU, ubezpieczyciel udzielił duńskiej stoczni Karstensen Skibsvaerft A/S, Morskiemu Oddziałowi Straży Granicznej, Skarbowi Państwa - Inspektoratowi Uzbrojenia i firmie Lotos Petrobaltic SA.na zlecenie Stoczni Remontowej Nauta SA. Nauta to najstarsza działająca w Polsce stocznia. Gwarancje na łączną kwotę ponad 34 mln zł zabezpieczają m.in. prawidłową realizację budowy kadłuba wraz z wyposażeniem, remont i modernizację jednostki pływającej, naprawę główną i dokową oraz prace modernizacyjne platformy „PETROBALTIC”.
PZU udzieliło również gwarancji kontraktowej na ponad 5,5 mln zł dla firmy Energomontaż-Północ Gdynia, która na zamówienie norweskiego konsorcjum K2JV ANS (joint venture Kvaerner Stord i Kellog Brown & Root) wykona ponad 2 500 ton konstrukcji przeznaczonych na pole wydobywcze Johan Sverdrup na Morzu Północnym. Kontrakt realizowany będzie etapowo w latach 2016-2018.
Premier polskiego rządu podczas Międzynarodowego Kongresu Morskiego powiedziała, że gospodarka morska wymaga konkretnych skoordynowanych działań, które już się rozpoczęły, a polskie stocznie mogą być liderami produkcji statków. Wpisując się tę strategię PZU mocno wspiera polską gospodarkę, w tym przemysł stoczniowy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów