PMK
W stoczni Marine Projects Ltd. zbudowano częściowo wyposażony kadłub statku przeznaczonego do transportu żywych ryb. Konstrukcja opuściła Gdańsk 2 grudnia i między 7-8 grudnia trafi do norweskiej stoczni Larsnes Mek Verksted AS.
Budowany statek to tzw. wellboat (statek do przewozu żywych ryb) o nazwie Ro Server. Jego długość to 82,1 metry, a szerokość 15,5 metrów. Napędza go silnik spalinowo-elektryczny. Zamontowane na nim zbiorniki mają pojemność 3,5 tys. m3.
Unikatową cechą statku są specjalne utwory umieszczone w części dziobowej statku, przypominające wyrzutnie torpedowe. Te otwory służą jednak do pobierania wody dla ryb umieszczonych w zbiornikach.
To nie pierwsza takie zlecenie Marine Projects, która wcześniej wykonała podobny statek dla stoczni Larsnes Mek Verksted AS oraz tego samego armatora – Rostein AS. W 2014 roku gdański zakład przekazał kadłub jednostki Ro Arctic o długości 75 m.
Marine Projects LTD. to prywatna stocznia, założona w 1989 roku. Wśród swoich klientów ma firmy z Niemiec, Holandii i Norwegii. Firma zatrudnia od 400 do 500 pracowników.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej