PMK
W stoczni Marine Projects Ltd. zbudowano częściowo wyposażony kadłub statku przeznaczonego do transportu żywych ryb. Konstrukcja opuściła Gdańsk 2 grudnia i między 7-8 grudnia trafi do norweskiej stoczni Larsnes Mek Verksted AS.
Budowany statek to tzw. wellboat (statek do przewozu żywych ryb) o nazwie Ro Server. Jego długość to 82,1 metry, a szerokość 15,5 metrów. Napędza go silnik spalinowo-elektryczny. Zamontowane na nim zbiorniki mają pojemność 3,5 tys. m3.
Unikatową cechą statku są specjalne utwory umieszczone w części dziobowej statku, przypominające wyrzutnie torpedowe. Te otwory służą jednak do pobierania wody dla ryb umieszczonych w zbiornikach.
To nie pierwsza takie zlecenie Marine Projects, która wcześniej wykonała podobny statek dla stoczni Larsnes Mek Verksted AS oraz tego samego armatora – Rostein AS. W 2014 roku gdański zakład przekazał kadłub jednostki Ro Arctic o długości 75 m.
Marine Projects LTD. to prywatna stocznia, założona w 1989 roku. Wśród swoich klientów ma firmy z Niemiec, Holandii i Norwegii. Firma zatrudnia od 400 do 500 pracowników.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje