ew
4 czerwca w Atenach rozpoczęły się Międzynarodowe Targi POSIDONIA 2018. Targi odbywają się regularnie co dwa lata, już od roku 1969. Jest to największe tego typu wydarzenie, które skupia grecki przemysł stoczniowy oraz międzynarodowych ekspertów z tej dziedziny.
W 2017 roku na podstawie umowy podpisanej przez przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej podjęto decyzję o udziale naszej instytucji w charakterze wystawcy, po raz pierwszy w historii tego wydarzenia.
W poniedziałek, 4 czerwca wiceminister Grzegorz Witkowski wziął udział w ceremonii otwarcia Targów POSIDONIA 2018 oraz oficjalnie otworzył polską ekspozycję na tegorocznej wystawie. Uczestniczył również aktywnie w seminarium otwieracjącym: „Thinking Out of the Box about Maritime Industry”.
Współorganizatorami polskiej ekspozycji są podmioty, które w przeszłości brały już udział w POSIDONII i zgromadziły przy tej okazji niezbędne doświadczenie w zakresie organizacji własnych stoisk – Polski Rejestr Statków S.A., MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” S.A., Szczeciński Park Przemysłowy Sp. z o.o., Port Gdańsk S.A., Polskie Ratownictwo Okrętowe Sp. z o.o. oraz Stocznia Remontowa „Nauta” S.A. Współpraca wszystkich instytucji obejmuje organizację wspólnego stoiska wystawienniczego pod nazwą „POLISH PAVILLON”.
Na targach POSIDONIA prezentowane są najnowsze innowacje pojawiające się na rynku stoczniowym. Od 2014 roku wystawa obejmuje również ekspozycję części zamiennych, akcesoryjnych, a także usługi związane z sektorem rozruchowym.
Temu międzynarodowemu wydarzeniu niezmiennie towarzyszy szereg wydarzeń, tj. jak takich jak konferencje, seminaria, warsztaty, regaty czy impreza biegowa.
Organizatorem jest Ministerstwo Spraw Morskich i Polityki Wyspiarskiej, Unia Greckich Armatorów oraz Grecka Izba Żeglugowa, przy wsparciu miasta Pireus oraz greckiej komisji współpracy w zakresie żeglugi morskiej.
Link do strony: http://posidonia-events.com/
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS