ew
W ostatni czwartek, w stoczni MW Werften w Stralsundzie, odbyła się ceremonia położenia stępki pod największy na świecie jacht ekspedycyjny z klasą lodową. Na wydarzeniu była obecna kanclerz Angela Merkel. Armator jednostki - Crystal Cruises zaoferuje kolejne rejsy dla turystów szukających przygody na mroźnych wodach Arktyki a Crystal Endeavor już budzi zachwyt stoczniowców i badaczy z całego świata.
Najnowszy megajacht ekspedycyjny o długości 164 metrów będzie w stanie zabrac na pokład 200 pasażerów. Do wynajęcia będzie dostępnych 100 kabin o powierzchni od 28 do 100 m2. Dla każdego apartamentu, goście dostaną również opiekę prywatnego lokaja. Oczywiście, będzie na nich czekał cały szereg udogodnień i luksusów - garderoby, prywatne balkony, spa, base, dwupiętrowy taras, siłownia, miniłodzie podwodne, śmigłowce czy motorówki.
Jak powiedział Tom Wolber, dyrektor Crytal Cruises:"Ten moment to prawdziwy kamień milowy dla całej rodziny Crystal. Ten jacht zmieni sposób, w który nasi goście będą mogli odkrywać świat. Zapewnimy im profesjonalną opiekę i wszystkie możliwe luksusy. Jestem zaszczycony mogąc dzielić ten moment z kanclerz Merkel i innymi specjalnymi gośćmi a także z wykfalifikowanymi pracownikami stoczni MW Werften, ktorzy tworzą tę wyjątkową jednostkę".
Sama nazwa Crystal Endeavor pochodzi od imienia statku badawczego Endeavor, to między innymi dzięki niemu kpt. James Cook odkrył Australię i Nową Zelandię. Klasa lodowa P6, pozwoli jej pływać w świeżym lodzie, zarówno jesienią, jak i latem. Co więcej, jednostka będzie mogła poruszać się także w rejonach tropikalnych. Statek będzie również wyposażony w funkcje dynamicznego pozycjonowania dla wygody i bezpieczeństwa podczas eksploracji.
Początek trasy inauguracyjnej Crystal Endeavor jest zaplanowany na sierpień 2020 roku. Przez Przez 6 miesięcy, jednostka odwiedzi Japonię i rosyjski Daleki Wschód; Indonezję, Borneo i Filipiny; Nową Zelandię i Tasmanię, Australię; Australię i Wielką Rafę Koralową oraz Antarktydę.
Większość rejsów po Antarktydzie zaczyna się na południowym krańcu Argentyny. Natomiast podróże Crystal Endeavour rozpoczną się i zakończą w Nowej Zelandii lub Tasmanii. To dużo większa elastyczność w planowaniu trasy i nowość na rynku.
Wcześniej, rejsy arktyczne w Crystal Cruises były dostępne na jednostce Crystal Serenity. Dwóch armatorów wyraziło zaniepokojenie, że rejs Crystal Serenity może zapoczątkować nowy trend na organizowanie wycieczek w tym rejonie. Martwi ich niewystarczające bezpieczeństwo, zagrożenie dla środowiska i wpływ na mniejsze społeczności zamieszkujące teren arktyczny.
- Szlak arktyczny to tysiące mil morskich bez żadnego przystanku. Potrzeba jest nowych regulacji, zanim sprawa wymknie się spod kontroli – twierdzi Tero Vauraste, prezes Arctia, armatora specjalizującego się w lodołamaczach. - Jeżeli w tym rejonie statek wpadnie z kłopoty, nie może liczyć na dużą pomoc, ze względu na słabą infrastrukturę – dodaje.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów