sons/offshore-energy
Pacific International Lines (PIL), notowana na giełdzie w Singapurze, rozpoczęła rozmowy ze swoimi pożyczkodawcami na temat planu zmiany profilu długu. Działanie ma na celu złagodzenie obciążeń finansowych związanych z działalnością firmy, poważnie dotkniętej pandemią COVID-19.
Firma od dłuższego czasu realizuje misję redukcji kosztów, w ramach której ogłaszają kilka sprzedaży statków i racjonalizację oferty usług.
Jednak jak mówi PIL, pomimo tych wysiłków „uporczywa pandemia COVID-19 spowodowała pogorszenie sytuacji w ciągu ostatniego miesiąca”.
PIL ujawniło w zgłoszeniu giełdowym, że uzyskało zasadniczo zgodę większości pożyczkodawców finansowych, odpowiadających za 97,6% zadłużenia spółki, na odroczenie spłaty długu i odsetek do 31 grudnia 2020 r. oraz formalne zawieszenie działań egzekucyjnych do końca 2020 r. lub do osiągnięcia formalnej umowy w sprawie spłaty długu.
Trwają rozmowy z pozostałymi pożyczkodawcami, którzy stanowią 2,4% zadłużenia spółki. Jeden z pożyczkodawców wysłał do PIL list w dniu 11 maja 2020 r., domagając się spłaty 12 mln USD w ciągu 10 dni roboczych.
Co więcej, firma stwierdziła, że może spłacić główną kwotę 60 mln dolarów singapurskich (42,37 mln USD) obligacji, które będą spłacane w tym roku.
Oprócz tego PIL ujawniło, że zawarło umowę z Heliconia Capital Management Pte, firmą inwestycyjną należącą do Temasek Holdings, w związku z potencjalną inwestycją.
Evercore Asia (Singapur) Pte, który doradza PIL w kwestii alternatywnych źródeł kapitału, prowadzi rozmowy z Heliconią.
PIL poinformowało, że rozmowy są w fazie wstępnej i nie ma na razie żadnych gwarancji, że umowa zostanie zawarta.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje