PMK
Według GMS, jednego z największych na świecie nabywców statków, trwający niedobór masowców przeznaczonych na złomowanie może doprowadzić do upadku pakistańskiego rynku stoczniowego. Tym bardziej, że wciąż obowiązuje zakaz złomowania tankowców tym kraju.
Pomimo faktu, że większość tankowców jest zabierane przez stocznie Bangladeszu, krajowe stocznie straciły kilka VLCC na rzecz zakładów z Indii i Chittagong.
- Zobaczenie pustej tablicy sprzedaży statków na złom nie było więc żadną niespodzianką. Na miesięcy, które wciąż zajmują miejsce w ich zakładach, ponieważ w tym roku cięcie było względnie wolniejsze - dodał GMS.
Pod koniec zeszłego roku doszło do kolejnego wypadku w amatorskiej stoczni złomującej Gadani w Pakistanie. Do pożaru miało dojść 7 listopada, a służbom ratowniczym udało się go ugasić.
Pakistańska stocznia w Gadani dopiero niedawno znów dostała pozwolenie od władz na rozbiórkę tankowców. Doszło do tego pomimo wcześniejszych śmiertelnych wypadków w tym zakładzie. Jak widać zarządzający stocznią nie wyciągnęli żadnych wniosków z wcześniejszych tragedii.
Przypomnijmy, że przynajmniej pięć osób zginęło w czasie pożaru w stoczni złomującej w pakistańskim Gadani, do którego doszło 9 stycznia tego roku. Z kolei w listopadzie zeszłego roku w wyniku eksplozji zginęło tam 26 pracowników.
Jak się okazało pakistański rząd po raz kolejny pośpieszył się z ponownym otwarciem stoczni, która została zamknięta po listopadowej katastrofie.
- Zamykanie na chwilę zakładów po poważnym wypadku to standard w tamtym regionie. Najgorszy jest fakt, że nie doszło tam do żadnej znaczącej poprawy warunków bezpieczeństwa. Dochodzi więc niestety do kolejnych wypadków - powiedział przedstawiciel NGO Shipbreaking Platform, organizacji walczącej z nieprawidłowościami w stoczniach złomujących.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza