PMK
Niemiecka stocznia Meyer Werft położyła stępkę pod nowy wycieczkowiec dla brytyjskiego armatora P&O Cruises, należącego do Carnival Corporation. Ceremonia odbyła się 29 maja.
Obecnie trwa budowa bloku 1B, który będzie w przyszłość przednią częścią kadłuba. Obiekt ma 21,5 metrów długości, 19,4 metrów szerokości i 9,8 metrów wysokości.
Statek o nazwie Iona trafi do floty armatora wiosną 2020 roku. Jednostka z tonażem 180 tys. ton i miejscem dla 5200 pasażerów stanie się największym brytyjskim wycieczkowcem. Będzie to też jeden z niewielu wycieczkowców w pełni napędzanych ekologicznym paliwem LNG.
Wcześniej w tym roku fińska stocznia Meyer Turku rozpoczęła budowę nowego wycieczkowca o nośności 180 tys. dwt dla Carnival Cruise Line, również należącego do Carnival Corporation. Będzie to statek nowej klasy XL i pierwsza jednostka tego typu w Północnej Ameryce zasilana paliwem LNG. Wycieczkowiec ma być oddany do służby w 2020 roku.
W tym roku Carnival Corporation zwoduje cztery nowe jednostki. Ogółem do 2025 roku firma wzbogaci się o 20 nowych wycieczkowców. Zwodowane w tym roku statki trafią lub trafiły już do trzech marek Carnivala: Carnival Cruise Line, Costa Cruises i Princess Cruises.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek