mk
Malik Arctica popłynął do armatora. Jednostka została wybudowana przez stocznię Remontowa Shipbuilding dla duńskiego Royal Arctic Line.
Kontrakt z Royal Arctic Line na budowę łącznie pięciu statków o różnej pojemności transportowej jest realizowany w Remontowej od 2014 r. Ich głównym zadaniem jest usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Wszystkie statki z tej serii - jako jedne z pierwszych na świecie - spełniają wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class). Ich wspólną cechą będzie wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwiająca pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej, w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza.
Największy z nich to Malik Arctica mogący zabrać 606 kontenerów dwudziestostopowych, został zwodowany 20 października 2014 r. Statek będzie także używany w rejonie Arktyki jako zaopatrzeniowiec.
Warto przypomnieć, iż nie po raz pierwszy stocznia realizuje zlecenie dla tego klienta. W 2005 roku Grupa Remontowa przekazała armatorowi kontenerowiec Mary Arctica. Statek został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem „Significant Ship of 2004”, a Matką Chrzestną została duńska księżniczka Małgorzata. Według opinii armatora, mimo upływu lat statek nadal eksploatowany jest bezawaryjnie.
Malik Arctica w liczbach
Długość: 114 m
Szerokość: 23 m
GT: 10500 t
DWT: 8400 t
Stocznia: Remontowa Shipbuilding
Nadzór: DNV GL
Projekt: Remontowa Marine Design & Consulting
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie