• <
BOTA_TECHNIK_MEGA

Malik Arctica w drodze do armatora

Malik Arctica w drodze do armatora - GospodarkaMorska.pl

mk

19.03.2017 Źródło: własne

Malik Arctica popłynął do armatora. Jednostka została wybudowana przez stocznię Remontowa Shipbuilding dla duńskiego Royal Arctic Line.

Kontrakt z Royal Arctic Line na budowę łącznie pięciu statków o różnej pojemności transportowej jest realizowany w Remontowej od 2014 r. Ich głównym zadaniem jest usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Wszystkie statki z tej serii - jako jedne z pierwszych na świecie - spełniają wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class). Ich wspólną cechą będzie wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwiająca pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej, w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza.

Największy z nich to Malik Arctica mogący zabrać 606 kontenerów dwudziestostopowych, został zwodowany 20 października 2014 r. Statek będzie także używany w rejonie Arktyki jako zaopatrzeniowiec.

Warto przypomnieć, iż nie po raz pierwszy stocznia realizuje zlecenie dla tego klienta. W 2005 roku Grupa Remontowa przekazała armatorowi kontenerowiec Mary Arctica. Statek  został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem „Significant  Ship of 2004”, a Matką Chrzestną została duńska księżniczka Małgorzata. Według opinii armatora, mimo upływu lat statek nadal eksploatowany jest bezawaryjnie.

Malik Arctica w liczbach

Długość: 114 m
Szerokość: 23 m
GT: 10500 t
DWT: 8400 t
Stocznia: Remontowa Shipbuilding
Nadzór: DNV GL
Projekt: Remontowa Marine Design & Consulting

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31902,00 $ tona 2,04% 22 cze
 Cynk 2841,00 $ tona 0,32% 22 cze
 Aluminium 2375,00 $ tona 0,93% 22 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.