mk
Spółka Intermarine UK, specjalizująca się w projektach inżynierii morskiej, zakończyła swój najnowszy projekt budowy platformy pływającej dla Royal Navy.
Firma z siedzibą w Dorset zbudowała ponton o wymiarach 24 × 12 metrów, który będzie zacumowany do rufy jednostek HMS QUEEN ELIZABETH lub HMS PRINCE OF WALES. Zakotwiczony w Portsmouth ponton, umożliwi załodze i pasażerom wsiadanie i wysiadanie na tyłach statku.
Intermarine UK, to część polskiej grupy Inter Marine. Na początku 2018 r. firma otworzyła zakład produkcyjny i spawalniczy o powierzchni 2000 m 2 w Portland Port na południowym wybrzeżu Anglii.
W ciągu ostatniego roku Intermarine wydał ponad 500 000 funtów na wyposażenie zakładu w najnowocześniejsze maszyny.
„Ten projekt dla Royal Navy doskonale wykorzystał bazę produkcyjną, którą stworzyliśmy w Portland Port. Cały sprzęt, który zainstalowaliśmy w warsztacie, został wykorzystany do produkcji tego pontonu, od maszyny do walcowania hydraulicznego do prasy krawędziowej CNC. Nasza wycinarka plazmowa CNC idealnie nadaje się do każdego projektu stalowego i przy tej okazji umożliwiła wycięcie wszystkich paneli wymaganych dla pontonu. - informuje Mark Bowden, kierownik produkcji Intermarine w Wielkiej Brytanii.
Ponton został zbudowany w czterech sekcjach przez okres dwóch i pół miesiąca.
„Każda część została następnie połączona śrubami, aby stworzyć pływającą platformę o wyporności wynoszącej 86 ton. Śrubowana konstrukcja w kształcie „I” w środku pontonu niesie miękką powierzchnię pokładu o wymiarach około 16 × 6 metrów. Zbudowana platforma została dostarczona do Portsmouth.
Przed założeniem zakładu produkcyjnego Intermarine UK odegrał kluczową rolę w montażu dwóch nowych lotniskowców w Wielkiej Brytanii.
W ramach trwającego cztery i pół roku projektu zatrudniającego 500 osób firma otrzymała zadanie dostosowania i połączenia sekcji HMS QUEEN ELIZABETH i HMS PRINCE OF WALES.
Każdy z modułów statku zawierał 16 pokładów i ważył setki ton, co czyniło go ogromnym przedsięwzięciem wymagającym znacznych umiejętności i precyzji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów