ew
Stocznia Karstensen w Gdyni rozpoczęła działalność w czerwcu tego roku. Pozyskała od Vistal Offshore nowoczesny zakład produkcyjny przy nabrzeżu Indyjskim. Niedawno rozpoczęła się tam budowa pierwszej jednostki, trawlera Lunar Bow dla rodziny armatorskiej Buchan. Teraz Duńczycy mogą cieszyć się z kolejnego zamówienia. Właśnie podpisali kontrakt na budowę dwóch trawlerów pelagicznych. W gdyńskim oddziale Karstensena powstaną ich kadłuby.
Nowe zamówienie dotyczy dwóch, identycznych trawlerów o długości 88 metrów. Zostało złożone przez dwóch islandzkich gigantów w dziedzinie rybołówstwa. Pierwsza jednostka - VILHELM ÞORSTEINSSON będzie należała do firmy Samherji. Zastąpi statek Vilhelm Thorsteinsson, który Samherji planuje sprzedać Rosji.
Kolejny statek, BÖRKUR, trafi do Sildarvinnslan (SVN). Jak powiedział Gunnthor Ingvason, dyrektor zarządzający SVN: "To bardzo ekscytujący projekt, w przypadku połowów występuje duża zmienność kwot dlatego tak ważne jest posiadanie dużych i wydajnych jednostek".
Sama Stocznia Karstensen nie kryje zadowolenia z nowego kontraktu. Jak informuje w oficjalnym komunikacie: "Stocznia Karstensen oferuje kompletną koncepcję, w której wszystkie rozwiązania są zoptymalizowane i dostosowane do wymagań klienta. Karstensen jest niezależny od wszystkich dostawców, co sprawia, że taka optymalizacja może być bardzo elastyczna. Wszystkie ustalenia dotyczące nowych jednostek są wynikiem szerokiej i ścisłej współpracy między armatorami a naszą stocznią. Główny nacisk w przypadku kontraktu z Samherji i Sildarvinnslan położono na optymalizację pracy, bezpieczeństwa i komfortu załogi, ułatwiając jednocześnie obsługę i przechowywanie ładunków oraz optymalizując zużycie paliwa."
VILHELM ÞORSTEINSSON ma zostać dostarczony w czerwcu 2020 roku natomiast BÖRKUR w grudniu 2020 r. Kadłuby obu statków zostaną zbudowane w nowo powstałych zakładach Stoczni Karstensen w Gdyni.
Przypomnijmy, że Stocznia Karstensen w Gdyni rozpoczęła działalność w czerwcu tego roku. Pozyskała od Vistal Offshore nowoczesny zakład produkcyjny przy nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia, oddany do eksploatacji w 2013 roku. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstenses przejął zakład 1 lipca, na mocy umowy o trzyletniej dzierżawie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej