ew
Zbudowane przez stocznię CRIST spektakularne konstrukcje wystawione na sprzedaż. Mowa o innowacyjnym doku Marco Polo, który bierze udział w budowie nowoczesnego osiedla, mającym zwiększyć powierzchnię Księstwa Monako oraz barce samopodnośnej Zourite wykorzystanej przy budowie największego i najdroższego francuskiego wiaduktu morskiego. Realizacja projektów dobiega końca a jednostki z polskiej stoczni czekają na oferentów, którzy zatrudnią je przy kolejnych zadaniach.
Oferty sprzedaży pojawiły się na stronie Harmony Marine Shipbrokers. Można zapoznać się z nimi TUTAJ.
Zourite, z francuskiego „ośmiornica”, ro barka samopodnośna NB105, zbudowana „pod klucz” na zlecenie Bouygues Travaux Publics S.A. Jest ona wykorzystywana do budowy największego i najdroższego francuskiego wiaduktu morskiego. Będzie miał 5,4 km, z czego aż 48 z 50 podpór ma znajdować się w morzu. Zourite działa wokół wyspy La Réunion, zamorskiego departamentu Francji, położonej na Oceanie Indyjskim i charakteryzującej się ulegającą erozji linią brzegową. Pierwszy rozkrój blach jednostki nastąpił 2 lutego 2015 r., a już 23 marca 2016 r. statek przekazano armatorowi.
Budowa doku Marco Polo o długości 56,4 m, szerokości 49,3 m oraz wysokości 25,5 m trwała prawie rok. W stoczni Crist powstało zarówno opracowanie projektu, jak i budowa oraz testy nowej jednostki. Nabywcą doku "Marco Polo" był francuski armator Bouygues Travaux Publics. Firma ta wraz z partnerami opracowała zabudowę nowej dzielnicy Księstwa Monako. Dzięki specjalistycznej jednostce, która powstała w stoczni Crist w Gdyni, możliwa bstała się budowa osiedla apartamentów w Księstwie Monako w miejscu, gdzie wcześniej znajdowała się jedynie zatoka. Dzięki temu powierzchnia Monako ma powiększyć się o ok. 6 ha. W nowej dzielnicy mają powstać m.in. luksusowe apartamenty, promenada i parki. Osiedle ma stać się atrakcją turystyczną, a jego nietypowe położenie ma przyciągać nowych inwestorów.
W projektowaniu obu tych jednostek brało udział biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii