mk
Morska Stocznia Remontowa Gryfia, która ma realizować kontrakt budowy pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, zakłada zwiększenie zatrudnienia o ok. 100 osób – podaje Radio Szczecin.
Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, która odbyła się w Szczecinie, przypomniał o podpisanym w Kołobrzegu kontrakcie na budowę promu pasażersko-towarowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Stroną wykonawczą kontraktu jest Morska Stoczni Remontowej Gryfia.
- Tak jak zapowiada prezes Gryfii, pan Marek Różalski, on oczekuje znacznego wzrostu pracowników, przede wszystkim w obszarze produkcyjnym. Wydaje się, że to jest zasadne i bezwzględnie konieczne do realizacji tego zadania – powiedział minister Marek Gróbarczyk.
Położenie stępki pod nowy prom na pochylni Wulkan Szczecińskiego parku Przemysłowego Stoczni Szczecińskiej planowane jest w drugim kwartale br.
Nowy prom będzie miał linię załadunkową 3 km, szerokość 30 m i zabierze na swój pokład 400 pasażerów. Docelowo ma pracować na nim 100 osób. PŻB ma się starać, aby jednostka pływała pod polską banderą. Szacowany koszt budowy promu to 110 milionów dolarów. Przewidywany termin przekazania jednostki to kwiecień 2019 roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza