mk
Morska Stocznia Remontowa Gryfia, która ma realizować kontrakt budowy pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, zakłada zwiększenie zatrudnienia o ok. 100 osób – podaje Radio Szczecin.
Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, która odbyła się w Szczecinie, przypomniał o podpisanym w Kołobrzegu kontrakcie na budowę promu pasażersko-towarowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Stroną wykonawczą kontraktu jest Morska Stoczni Remontowej Gryfia.
- Tak jak zapowiada prezes Gryfii, pan Marek Różalski, on oczekuje znacznego wzrostu pracowników, przede wszystkim w obszarze produkcyjnym. Wydaje się, że to jest zasadne i bezwzględnie konieczne do realizacji tego zadania – powiedział minister Marek Gróbarczyk.
Położenie stępki pod nowy prom na pochylni Wulkan Szczecińskiego parku Przemysłowego Stoczni Szczecińskiej planowane jest w drugim kwartale br.
Nowy prom będzie miał linię załadunkową 3 km, szerokość 30 m i zabierze na swój pokład 400 pasażerów. Docelowo ma pracować na nim 100 osób. PŻB ma się starać, aby jednostka pływała pod polską banderą. Szacowany koszt budowy promu to 110 milionów dolarów. Przewidywany termin przekazania jednostki to kwiecień 2019 roku.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej