pc/fwol.de
FRS Windcat szkoli kapitanów na potrzeby polskiego sektora morskiej energetyki wiatrowej. Dzięki temu otwarty w Gdańsku nowy oddział niemieckiej spółki zyska doświadczoną polską załogę, zdolną do pracy w specyficznych warunkach Morza Bałtyckiego. W przyszłości polscy szyprowie będą pływać na jednostkach CTV (Crew Transfer Vessels), przeznaczonych do obsługi morskich farm wiatrowych zlokalizowanych w polskich obszarach morskich.
Polscy szyprowie przechodzą szkolenie na pływającym pod niemiecką banderą statku typu 26 Pax CTV „Windcat 42”. W lipcu jednostka wyruszyła z Sassnitz na farmy wiatrowe Arcona Becken Südost i Wikinger na Morzu Bałtyckim.
Kształt kadłuba jednostki generacji MK3.5 został znacznie ulepszony. W porównaniu do innych działających na rynku statków tego typu, zwiększono moc, wydajność i komfort. Partner niemieckiej spółki, Windcat Workboats, dołożył wszelkich starań, by stworzyć oszczędne jednostki, które potrafią sprostać rosnącym wymaganiom w zakresie wydajności i komfortu. W ten sposób powstał 23-metrowy statek o wysokiej funkcjonalności, rozwijający prędkość 31 w. przy dwóch silnikach o mocy 720 kW. Ustanowiono nowy przemysłowy standard, jeśli chodzi o wydajność, co oznacza oszczędność kosztów dla końcowego użytkownika. Część pasażerska jednostki została wykonana z włókien węglowych, co znacznie zredukowało poziom hałasu. Zbudowana z zgodnie najnowszymi technologiami, może przewozić 26 techników pracujących przy obsłudze morskich farm wiatrowych. Przy prędkości 25 w. statek zużywa 250 l paliwa na godzinę, a przy prędkości 30 w. – 350 litrów paliwa na godzinę.
Następna jednostka CTV tego typu wejdzie na rynek pod koniec tego roku.
Spółka-córka o nazwie FRS Windcat Polska ma swoją siedzibę w Gdańsku-Oliwie. Miasto to będzie w przyszłości jednym z ważniejszych w branży w Polsce, a sektor offshore jednym z bardziej znaczących w polskim miksie energetycznym – informuje FRS Windcat.
FRS Windcat Offshore Logistics GmbH (FWOL) jest wspólnym przedsiębiorstwem dwóch firm: FRS Offshore GmbH & Co. KG i Windcat Workboats.
Obie spółki dysponują ponad 15-letnim doświadczeniem w sektorze logistyki i offshore, mają na swym koncie ponad 1,6 mln bezpiecznie przeprowadzonych transferów na morskie farmy wiatrowe i średnio 8 000 transferów tygodniowo.
W eksploatacji jest ponad 40 statków CTV na potrzeby przemysłu morskich farm wiatrowych, przemysłu naftowego i gazowego oraz innych projektów offshore. Dlatego też Windcat Workboats jest przodującym usługodawcą w całej Europie, jeżeli chodzi o przewozy załóg. Flota tego przedsiębiorstwa działa aktywnie m.in. w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i w Irlandii.
FRS Offshore jest 100%-owym przedsiębiorstwem-córką firmy Förde Reederei Seetouristik GmbH & Co. KG, należącej do holdingu grupy FRS. FRS jest wiodącym w świecie eksploatatorem szybkich promów, w skład których wchodzi ponad 60 różnych typów statków na całym świecie, m.in. w Hiszpanii, USA, Finlandii i w Niemczech.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów