pc/fwol.de
FRS Windcat szkoli kapitanów na potrzeby polskiego sektora morskiej energetyki wiatrowej. Dzięki temu otwarty w Gdańsku nowy oddział niemieckiej spółki zyska doświadczoną polską załogę, zdolną do pracy w specyficznych warunkach Morza Bałtyckiego. W przyszłości polscy szyprowie będą pływać na jednostkach CTV (Crew Transfer Vessels), przeznaczonych do obsługi morskich farm wiatrowych zlokalizowanych w polskich obszarach morskich.
Polscy szyprowie przechodzą szkolenie na pływającym pod niemiecką banderą statku typu 26 Pax CTV „Windcat 42”. W lipcu jednostka wyruszyła z Sassnitz na farmy wiatrowe Arcona Becken Südost i Wikinger na Morzu Bałtyckim.
Kształt kadłuba jednostki generacji MK3.5 został znacznie ulepszony. W porównaniu do innych działających na rynku statków tego typu, zwiększono moc, wydajność i komfort. Partner niemieckiej spółki, Windcat Workboats, dołożył wszelkich starań, by stworzyć oszczędne jednostki, które potrafią sprostać rosnącym wymaganiom w zakresie wydajności i komfortu. W ten sposób powstał 23-metrowy statek o wysokiej funkcjonalności, rozwijający prędkość 31 w. przy dwóch silnikach o mocy 720 kW. Ustanowiono nowy przemysłowy standard, jeśli chodzi o wydajność, co oznacza oszczędność kosztów dla końcowego użytkownika. Część pasażerska jednostki została wykonana z włókien węglowych, co znacznie zredukowało poziom hałasu. Zbudowana z zgodnie najnowszymi technologiami, może przewozić 26 techników pracujących przy obsłudze morskich farm wiatrowych. Przy prędkości 25 w. statek zużywa 250 l paliwa na godzinę, a przy prędkości 30 w. – 350 litrów paliwa na godzinę.
Następna jednostka CTV tego typu wejdzie na rynek pod koniec tego roku.
Spółka-córka o nazwie FRS Windcat Polska ma swoją siedzibę w Gdańsku-Oliwie. Miasto to będzie w przyszłości jednym z ważniejszych w branży w Polsce, a sektor offshore jednym z bardziej znaczących w polskim miksie energetycznym – informuje FRS Windcat.
FRS Windcat Offshore Logistics GmbH (FWOL) jest wspólnym przedsiębiorstwem dwóch firm: FRS Offshore GmbH & Co. KG i Windcat Workboats.
Obie spółki dysponują ponad 15-letnim doświadczeniem w sektorze logistyki i offshore, mają na swym koncie ponad 1,6 mln bezpiecznie przeprowadzonych transferów na morskie farmy wiatrowe i średnio 8 000 transferów tygodniowo.
W eksploatacji jest ponad 40 statków CTV na potrzeby przemysłu morskich farm wiatrowych, przemysłu naftowego i gazowego oraz innych projektów offshore. Dlatego też Windcat Workboats jest przodującym usługodawcą w całej Europie, jeżeli chodzi o przewozy załóg. Flota tego przedsiębiorstwa działa aktywnie m.in. w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i w Irlandii.
FRS Offshore jest 100%-owym przedsiębiorstwem-córką firmy Förde Reederei Seetouristik GmbH & Co. KG, należącej do holdingu grupy FRS. FRS jest wiodącym w świecie eksploatatorem szybkich promów, w skład których wchodzi ponad 60 różnych typów statków na całym świecie, m.in. w Hiszpanii, USA, Finlandii i w Niemczech.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów