ew/World Maritime News
Imabari Shipbuilding i Japan Marine United Corporation (JMU), największa i druga co do wielkości stocznia w Japonii, osiągnęły porozumienie co do utworzenia spółki joint venture w celu lepszego konkurowania na światowym rynku stoczniowym.
Wspólne przedsiębiorstwo ma zostać formalnie utworzone 1 października 2020 r. Zgodnie z założeniami, spółka będzie projektować, budować i sprzedawać statki handlowe wszelkiego rodzaju z wyjątkiem zbiornikowców do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG).
Nowa spółka, Nihon Shipyard, będzie w 51 % własnością Imabari, a w 49 % JMU.
Jak poinformowano w oficjalnym oświadczeniu: "stocznia z siedzibą w Chiyoda w Tokio, zatrudni około 500 osób z obu firm a jej kapitał wyniesie około 100 mln jenów (924 100 USD)".
Ponadto zgodnie z umową, Imabari przejmie nowo wyemitowane akcje JMU.
Joint venture dwóch największych japońskich stoczni jest postrzegane jako próba zwiększenia obecności japońskiego przemysłu stoczniowego na całym świecie i konkurowania z chińskimi, południowokoreańskimi i europejskimi rywalami.
Jak jednak ujawnił prezes Imabari Yukito Higaki: "Imabari nie ma obecnie planów połączenia z JMU lub przejęcia jej".
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej