PMK
Royal Caribbean Cruises (RCC), czołowy armator luksusowych wycieczkowców, zamówił dwa pasażerowce nowej generacji w fińskiej stoczni Meyer Turku. Będą to unikatowe jednostki wyposażone w napęd LNG. Ich dostarczenie do armatora jest planowane na 2022 i 2024 rok.
Dwa statki o tonażu 200 tys. gt powstają w ramach projektu Icon, którego celem jest stworzenie nowej generacji wycieczkowców napędzanych paliwem LNG naszpikowanych innowacjami. Jedną z nich jest użycie ogniw paliwowych w celu generowania prądu.
- Klasa Icon to początek podróży, mającej na celu minimalizacją wpływu żeglugi wycieczkowej na środowisko – powiedział Richard Fain, prezes RCC.
- Współpraca z Royal Carribean doprowadziła dotychczas do powstania wielu przełomowych jednostek, jak: Oasis, Celebrity Solstice, Quantum oraz Mein Schiff. Cieszymy się, że możemy wspólnie kontynuować ten trend, tym razem wprowadzając LNG do żeglugi wycieczkowej – powiedział Jan Meyer, prezes Meyer Turku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej