pc
Wczoraj wieczorem do stoczni w spółce „Szkuner” we Władysławowie wszedł na remont klasowy statek HBC SUPPORTER.
Jednostka o długości prawie 30 m i szerokości 9 m przejdzie remont klasowy. Obejmie on czyszczenie i konserwacje kadłuba, wymianę cynków oraz sprawdzenie linii wałów i śruby napędowej. Wymieniona zostanie także część blach na poszyciu i pokładzie oraz wyremontowane i sprawdzone będą niektóre urządzenia i mechanizmy statkowe.
– Jest to jeden z największych jak do tej pory remontów dla naszej stoczni. Bardzo się cieszymy, że udało się dopiąć ten projekt, którego negocjacje rozpoczęliśmy ponad 6 miesięcy temu – mówi Marcin Ryngwelski, dyrektor stoczni „Szkuner”.
Stocznia podpisała umowę z armatorem HBC na 2 jednostki tego typu. Drugi statek HBC PERFORMER przejdzie gruntowną przebudowę, łączenie z wymianą i przebudową nadbudówki.
Remont obydwu jednostek ma kosztować ok. 1 500 000 DK. Prace mają się zakończyć na koniec lipca.
Duński armator HBC specjalizuje się w usługach nurkowych oraz pracuje w branży offshore i wind power.
Obecnie stocznia realizuje kontrakty dla armatorów z 3 krajów Europy: Danii, Szwecji i Holandii, oraz duży projekt dla firmy Vistal Offshore z Gdyni.
– Mimo ogólnego kryzysu w branży stoczniowej w Europie i na świecie, dla nas może to być najlepszy rok w historii stoczni, ale nie chcę zapeszać – dodaje Ryngwelski.
Dzięki portfelowi zamówień na remonty i przebudowy do pracy w stoczni pilnie poszukiwani są fachowcy: spawacze, monterzy, rurarze oraz technolodzy produkcji.
Stocznia „Szkuner” w ramach Forum Okrętowego w tym roku wesprze także konkurs na najlepszą pracę inżynierską, organizowany przez Wydział OiO Politechniki Gdańskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym