ew
Gazociąg Polkowice – Żary o długości ok. 64 km oddano w środę do eksploatacji. Inwestycja o wartości 82 mln zł pozwoli m.in. na dostarczenie większej ilości gazu ziemnego do odbiorców przemysłowych.
Gaz-System uzyskał pozwolenie na użytkowanie nowo wybudowanego gazociągu pod koniec 2017 r. W środę w okolicach Polkowic odbyła się uroczystość związana z oddanie gazociągu do eksploatacji.
Gazociąg o długości ok. 64 km i średnicy 300 mm położony jest w województwie dolnośląskim na terenie gmin: Polkowice, Jerzmanowa, Radwanice, Gaworzyce oraz w województwie lubuskim na terenie gmin: Niegosławice, miasta i gminy Szprotawa, Małomice i Żary. Jego budowa trwała 20 miesięcy. Koszt inwestycji to 82 mln zł.
Dyrektor oddziału Gaz-System we Wrocławiu Michał Lipowski podkreślił, że inwestycja pozwoli dostarczyć zwiększone ilości gazu ziemnego do nowych odbiorców przemysłowych, między innymi Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest–Park” a także podstrefy w Żarach.
„Dzięki temu gazociągowi powstał nowy elastyczny system transportu gazu, który umożliwi przesył z dwóch kierunków zasilania tj. od strony Żukowic (poprzez istniejący gazociąg) oraz od strony Polkowic. Daje to gwarancję ciągłości dostaw do odbiorców. W dalszej perspektywie, po zrealizowaniu drugiego etapu inwestycji, stworzymy możliwość przestawienia sieci z gazu zaazotowanego na gaz wysokometanowy” – dodał Lipowski.
Gaz-System jest spółką Skarbu Państwa o znaczeniu strategicznym dla polskiej gospodarki. Kluczowym zadaniem spółki jest transport paliw gazowych siecią przesyłową na terenie całego kraju do sieci dystrybucyjnych oraz do odbiorców końcowych, przyłączonych do systemu przesyłowego.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)