ew
15 sierpnia w Damen Shipyards Galati w Gułaczu nad Dunajem odbyło się coroczne święto Ziua Navalistului (Dzień Stoczniowca). W tym roku impreza była większa niż zwykle, ponieważ obejmowała obchody 100-lecia od czasu zjednoczenia Rumunii i 125-lecia stoczni Damen w Galati.
W wydarzeniu wzięło udział około 7000 osób, w tym pracownicy i byli pracownicy stoczni oraz ich rodziny, urzędnicy miejscy, klienci i media.
Przemawiając podczas uroczystości, burmistrz Galati, Ionuţ Pucheanu, powiedział: "Kiedy myślę o Stoczni w Galaţi, myślę o profesjonalizmie i tradycji. Jesteście tymi, którzy sprawiają, że te rzeczy się tu dzieją. Wszystko, co mogę zrobić, to pogratulować, życzę zdrowia i siły na przyszłość. Mam nadzieję, że za 125 lat, spotkają się tu wasi następcy, być może na jeszcze większą skalę, co będzie oznaczało, że stoczni uda się zwiększyć moce produkcyjne".
Dyrektor zarządzający stoczni, Rino Brugge, dodał: " W Damen Shipyards Galati budowano różne statki: od tankowców, statków towarowych, masowców, statków typu offshore do nowoczesnych promów i superjachtów a także okrętów wojskowych. Dzisiaj jest dobry czas, aby zastanowić się nad tym, przez co przeszliśmy, gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy. Mamy wszystko, czego potrzebujemy, odpowiednie możliwości, odpowiedni sprzęt, wysokie kwalifikacje i chęć udowodnienia, że jesteśmy stocznią najwyższej jakości, a także wielką, wspaniałą rodziną ".
Stocznia Galati została założona w 1893 roku przez Gherorghe Fernic w czasach, gdy przemysł stoczniowy zaczął się przestawiać z konstrukcji drewnianych na metalowe. W bardzo krótkim czasie, stocznia wyrobiła sobie markę i stała się znana ze swojego profesjonalizmu i uniwersalności na całym świecie. W 1999 roku dołączyła do grupy Damen. W tym momencie, zatrudnia aż 2300 osób. O ciekawszych, ostatnich projektach w stoczni Galati pisaliśmy TUTAJ i TUTAJ
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów