• <
KONGSBERG_2023

Damen rozpoczyna prace nad systemem pogłębiania dla nowoczesnej jednostki

PMK

17.07.2018 19:44 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Damen rozpoczyna prace nad systemem pogłębiania dla nowoczesnej jednostki

Partnerzy portalu

Damen rozpoczyna prace nad systemem pogłębiania dla nowoczesnej jednostki - GospodarkaMorska.pl

Damen rozpoczął konstrukcję innowacyjnego systemy pogłębiania dla pierwszej jednostki Marine Aggregate Dredger (MAD). Statek budowany w rumuńskim zakładzie Damen Shipyards Galati ma slużyć do wydobycia piasku i żwiru z dna morskiego na głębokościach do 55 metrów. Nowa pogłębiarka będzie w stanie znieść trudne warunki panujące na Morzu Północnym, na czym zależało przyszłemu jej armatorowi – Cemex UK Marine.

Długość życia takiego statku wynosi średnio do 30 lat, więc dla firmy CEMEX istotne było, aby Damen opracował dla nich statek, który byłby długowieczny. Rezultatem jest jednostka z zaawansowanym naciskiem na bezpieczeństwo, wydajność i zrównoważony rozwój. Innowacja MAD rozciąga się na system pogłębiania, nad którym pracerozpoczęto niedawno w Nijkerk w Holandii.

CEMEX zwrócił się do Damena z prośbą o opracowanie systemu bez pokładowego orurowania, czegoś, co nigdy wcześniej nie było wykonywane na statku o tej wielkości. Wszystko po to, aby uniknąć sytuacji, w której urobek z czasem by tworzył dziury w rurach na pokładzie. Uczyni to jednostkę bezpieczniejszą i łatwiejszą w utrzymaniu.

- Taki system znacznie zmniejsza ryzyko powodzi. Ma to implikacje znacznie wykraczające poza oczywistą poprawę bezpieczeństwa, nie tylko dla załogi na pokładzie, ale także dla personelu zajmującego się konserwacją, ponieważ zmniejszy się zapotrzebowanie na drogie części ulegające zużyciu - mówi Mark Williams,  kierownik ds. inżynierii floty w CEMEX.

Kolejnym ciekawym elementem statku jest maszyna do suchego wyładunku, którą opracowała Damen wraz z CEMEX i producentem PLM. Jako koncepcja, Damen wybrał sprawdzoną zasadę grab unloader, jednak wiele pracy poszło na optymalizację projektu. Na przykład cała elektronika urządzenia ma stopień ochrony IP68 zapewniający długoterminową niezawodność. Innym przykładem jest konstrukcja chwytaka, zoptymalizowana pod kątem maksymalizacji wydajności każdego cyklu rozładowania.

 - Taki system istnieje już w zasadzie, ale ten model stanowi kolejny krok - następną generację - w technologii suchego rozładunku – powiedział Mark Williams.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.