ew
21 lipca odbyła się uroczystość położenia stępki pod budowę jachtu ekspedycyjnego SeaXplorer 77. Wydarzenie mialo miejsce w stoczni Damen w Galati, nad brzegiem Dunaju.
Kiedy zakończą się prace budowy kadłuba, 77-metrowy luksusowy jacht zostanie odholowany do stoczni Damena we Vlissingen, w Holandii na prace wyposażeniowe i wykończeniowe. Budowa jachtu ma zakończyć się w ostatnim kwartale 2020 roku. SeaXplorer 77 to projekt z typoszeregu Damen SeaXplorer. Jacht pomieści 12 gości w sześciu apartamentach z luksusowymi wnętrzami, charakteryzującymi się najwyższą jakością wykończenia. 25 osób załogi, pilotów i personelu ekspedycyjnego obsługiwać będzie małą łódź podwodną, tendry (motorówki), urządzenia do sportów wodnych i rekreacji na wodzie i dwa śmigłowce z w pełni certyfikowanym lądowiskiem pokładowym i hangarem.
- SeaXplorer 77 to większy z dwóch projektów, jakie obecnie realizujemy w ramach serii SeaXplorer – mówi Mark Vermeulen, dyrektor ds. produktu. – Projekt uwzględnia wiele specyficznych wymagań klienta, takich jak np. zamiłowanie do heliskiingu (forma narciarstwa polegająca na wykonywaniu zjazdów narciarskich ze stoku poza wyznaczonymi trasami, na który narciarz jest transportowany helikopterem w asyście licencjonowanego przewodnika)
Projekt SeaXplorer powstał w wyniku współpracy pomiędzy holenderską stocznią, specjalizującą się w budowach luksusowych superjachtów, AMELS oraz holenderską Damen. Jest reklamowany, jako jednostka do organizowania wypraw w najbardziej niezbadane zakątki planety.
Przedstawiciele Damen zapewniają, że zainwestowano tysiące godzin w badania nad tym projektem. Jak na razie przygotowano trzy modele jachtów - 65, 90 i 100 metrowe - mogą przebywać na morzu przez okres 40 dni, bez zawijania do portu i poruszać się z prędkością do 16 węzłów.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza