pc
Olbrzymie kesony w drodze do Norwegii. 3 specjalistyczne konstrukcje na barkopontonie wypłynęły ze Szczecina na początku tygodnia. Zostaną wykorzystane przy budowie mostu w okolicach Malm.
Specjalistyczne konstrukcje w Stoczni Szczecińskiej wykonała spółka JVP Steel Poland na zamówienie chińskiej firmy Sichuan Road & Bridge, która wykona most w Norwegii. Każdy keson ma 18 m długości, 15 m szerokości, 10 m wysokości i waży 220 t. Załadunek bloków na barkoponton Boa Barge 42 odbył się przy nabrzeżu pochylni Wulkan w Stoczni Szczecińskiej. Do Ulsteinvik w Norwegii kesony są holowane przez holownik Boa Heimdal. Na miejsce zestaw dotrzeć ma jeszcze dzisiaj.
Kesony, czyli specjalne stalowe lub żelbetowe skrzynie, służą do prowadzenia w nich prac hydrotechnicznych pod poziomem wody lub w nawodnionych gruntach. Wykorzystywane są przy budowie mostów i nabrzeży portowych, posiadają szczelne ściany i otwarte dno. Te ze Szczecina posłużą przy budowie fundamentów mostu Beitstadsundbrua. 580-metrowa przeprawa ma połączyć Steinkjer i gminę Verran.
Ruszyła cyfrowa rewolucja sektora MŚP. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych
Stępka pod okręt hydrograficzny dla sił morskich Włoch położona
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
„Falami pisane” czyli Wspólne Świętowanie WISTA Poland i Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Wielkiej
Dni Otwarte „Cutting Meets Welding" poświęcone automatyzacji cięcia i spawania
Wyjątkowy projekt NYK - statek napędzany roślinną biomasą