pc
Olbrzymie kesony w drodze do Norwegii. 3 specjalistyczne konstrukcje na barkopontonie wypłynęły ze Szczecina na początku tygodnia. Zostaną wykorzystane przy budowie mostu w okolicach Malm.
Specjalistyczne konstrukcje w Stoczni Szczecińskiej wykonała spółka JVP Steel Poland na zamówienie chińskiej firmy Sichuan Road & Bridge, która wykona most w Norwegii. Każdy keson ma 18 m długości, 15 m szerokości, 10 m wysokości i waży 220 t. Załadunek bloków na barkoponton Boa Barge 42 odbył się przy nabrzeżu pochylni Wulkan w Stoczni Szczecińskiej. Do Ulsteinvik w Norwegii kesony są holowane przez holownik Boa Heimdal. Na miejsce zestaw dotrzeć ma jeszcze dzisiaj.
Kesony, czyli specjalne stalowe lub żelbetowe skrzynie, służą do prowadzenia w nich prac hydrotechnicznych pod poziomem wody lub w nawodnionych gruntach. Wykorzystywane są przy budowie mostów i nabrzeży portowych, posiadają szczelne ściany i otwarte dno. Te ze Szczecina posłużą przy budowie fundamentów mostu Beitstadsundbrua. 580-metrowa przeprawa ma połączyć Steinkjer i gminę Verran.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO