PMK
Przejęcie terenów byłej Stoczni Szczecińskiej przez Stocznię Remontową Gryfia wiąże się z ryzykiem finansowym, ale jest także szansą na odbudowę w Szczecinie przemysłu stoczniowego - mówili dziś (08.05) zachodniopomorscy politycy na antenie Radia Szczecin.
W niedzielę o jego słuszności przekonywał w "Kawiarence politycznej" Michał Jach z Prawa i Sprawiedliwości. - Gryfia znajduje się w Polskiej Grupie Zbrojeniowej. Kontrakty z wojska to jedyny sposób, który może uratować tę stocznię - stwierdził Jach.
- Pomysł obciążony jest dużym ryzykiem finansowym - uważał z kolei Jarosław Rzepa z Polskiego Stronnictwa Ludowego. - To rynek i prawidła gospodarcze powinny regulować pewne rozwiązania i nie chciałbym, żebyśmy stworzyli coś, do czego wszyscy jako Polacy będziemy musieli dokładać.
Zdaniem Andrzeja Niedzielskiego z Platformy Obywatelskiej skutki takiej decyzji ciężko ocenić - Gospodarkę musi regulować rynek, bo znowu to będą administracyjne posunięcia i one jak każde takie posunięcia mają swoje plusy i minusy, ale przyszłość jest dalej niewiadomą - uważa Niedzielski.
Przeciwko przejęciu terenów był także Krzysztof Rudzki z Ruchu Narodowego. - Budowa statków powinna być prowadzona w Polsce przez specjalistów, a nie polityków. Gwarancję tego da Szczeciński Park Przemysłowy, a nie Stocznia Remontowa Gryfia wzmocniona przez członków zarządu zaangażowanych politycznie - podkreślił Rudzki.
Karolina Beyer z Nowoczesnej również stwierdziła, że konsolidacja nie przyniesie korzyści. - Potęgę przewagi konkurencyjnej możemy budować na zasadzie specjalizacji i to w wąskim zakresie. Jeżeli ta procedura miałaby stworzyć jakiś wielki moloch, wydaje mi się to niemożliwe - dodała Beyer.
Decyzji czy Gryfia przejmie Szczeciński Park Przemysłowy, czyli tereny byłej stoczni, jeszcze nie ma. Zarząd Stoczni Remontowej prowadzi rozmowy z Towarzystwem Finansowym Silesia, które zarządza terenami.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"