PMK
Sektor żeglugowy brazylijskiego potentata naftowego - Petrobas - odwołał zamówienia na 17 nowych tankowców, które miały powiększyć jedną z największych flot w obu Amerykach.
- Zdecydowaliśmy się anulować kontrakty na te statki - powiedział Antonio Silvino, szef Transpetro, spółki córki Petrobasu.
Dodatkowo armator może anulowac już rozpoczętą w Rio de Janeiro budowę trzech kolejnych jednostek. Powodem są problemy finansowe brazylijskiego przewoźnika.
Decyzje o anulowaniu kontraktów oznaczają ostateczny koniec programu PROMFEF wprowadzonego przez poprzedniego prezydenta Brazylii Luiza Inacio Lula da Silvy. Zakładał on wsparcie rodzimych stoczni poprzez zamówienia od Petrobasu, który wtedy przeżywał swój rozkwit. Teraz jednak już ponad jedna trzecia powstałych w ramach tego projektu kontraktów na nowe jednostki została anulowana.
Początki programu zapowiadały się jednak dobrze - dzięki dużym zamówieniom brayzlijskie stocznie się rozbudowały i powstały nowe zakłady. Niedługo potem wybuchła jednak afera korupcyjna, która ujawniła, że ceny tych kontraktów były zawyżone poprzez łapówki. Dodatkowo brazylijskie stocznie nie oddawały statków w terminie i oferowały niekonkurencyjne ceny.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej