PMK
17 czerwca ciężarowiec Black Marlin opuścił Szanghaj z 18 kadłubami i jednym żurawiem pływającym Concordii Damen na pokładzie. Stocznia często korzysta z pomocy takich jednostek, by zaopatrzyć swoich klientów w ekonomiczne statki.
Kadłuby i żuraw powstały w chińskich stoczniach. W połowie sierpnia mają pojawić się w Porcie Rotterdam. Pod dotarciu na miejsce kadłuby zostaną odholowane do zakładu Concordia Damen i innych lokalnych stoczni w celu doposażenia. Pływający żuraw z kolei trafi do zakładu Damen Shipyards Gorinchem.
Kadłuby powstały w Chinach w celu zapewnienia jak najtańszego kosztu produkcji. Rynek dla tego typu statków znajduje się głównie w Europie, dlatego ważne jest, aby transport kadłubów odbywał się jak najbardziej opłacalnie.
- Wysłanie jednego dużego statku z wieloma mniejszymi kadłubami jest znacznie bardziej efektywne niż wysyłanie wielu małych statków. W ten sposób jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom w Europie efektywność kosztową, a jednocześnie zminimalizować wpływ naszej działalności na środowisko - powiedział Bert Duijzer, kierownik techniczny w Concordia Damen.
- Większość z transportowanych kadłubów została już zakupiona, a tylko jeden z nich zostanie umieszczony w magazynie. W ten sposób proces ten zapewnia naszym klientom bardzo szybką dostawę nowego statku - dodał.
Grupa Damen Shipyards posiada w portfelu 36 stoczni i stoczni remontowych, zatrudniając 12 000 osób na całym świecie. Damen dostarczył ponad 6500 statków w ponad 100 krajach i dostarcza około 175 statków rocznie do klientów na całym świecie.
PSSE uruchomiła najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw symulatorów spawania VR na świecie [RELACJA]
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał