mk
Niedawna decyzja o dofinansowaniu budowy tunelu w Świnoujściu i wprowadzenie tzw. ustawy stoczniowej - to niektóre z przedsięwzięć zaliczonych do sukcesów rządu PiS na Pomorzu Zachodnim przez polityka PiS, wicemarszałka Sejmu Joachima Brudzińskiego.
Świnoujście otrzymało w ubiegłym tygodniu decyzję o dofinansowaniu z unijnych środków budowy tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin. Jak mówił wtedy prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, na tę decyzję czekał 15 lat, a mieszkańcy miasta 70 lat.
Brudziński, który w poniedziałek w Szczecinie podsumował 2016 r. w regionie, powiedział dziennikarzom, że decyzja ta oznacza, iż po 70 latach pojawiła się "realna i konkretna perspektywa stałego połączenia Wyspy Wolin z Wyspą Uznam". Według niego, to dotrzymanie słowa, które złożyła z mównicy sejmowej premier Beata Szydło w swoim expose.
"Doceniając wkład i rolę każdego, kto do tego przyłożył rękę warto podkreślić, że nie byłoby tej decyzji bez zaangażowania rządu PiS" - podkreślał Brudziński.
Brudziński odniósł się także do wprowadzonej w życie ustawy o aktywizacji przemysłu okrętowego nazywanej ustawą stoczniową. Powołując się na informacje portalu gospodarkamorska.pl Brudziński powiedział, że stoczniowcy, którzy wyjechali w poszukiwaniu pracy za granicę po zlikwidowaniu stoczni w Szczecinie, teraz dzięki ustawie stoczniowej są przekonani, że odbudowa przemysłu okrętowego nastąpi.
Polityk PiS przypomniał także, że w czerwcu ub.r. podpisano list intencyjny ws. budowy dwóch promów na zamówienie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. List podpisali uczestnicy konsorcjum, które ma zbudować jednostki: Gdańska Stocznia Remontowa im. J.Piłsudskiego, Stocznia Remontowa "NAUTA", Morska Stocznia Remontowa Gryfia oraz Szczeciński Park Przemysłowy, działający na terenach po byłej stoczni w Szczecinie.
Zdaniem Brudzińskiego, powołującego się na informacje wspomnianego portalu, stocznia Gryfia weszła w br. z pełnym portfelem zamówień.
"Kiedy obejmowaliśmy władzę stocznia remontowa Gryfia chyliła się ku upadkowi, a Polska Żegluga Bałtycka była przygotowywana do prywatyzacji, bo państwu się to nie opłacało, bo było zbyt drogie. Wszystko miało być polikwidowane, bo się nie da. Okazuje się, że się da" - podsumował Brudziński.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza