mk
Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii przyznało BAE Systems kontrakt w wysokości 1,4 mld GBP na dostawę kolejnego okrętu podwodnego typu Astute do Królewskiej Marynarki Wojennej Wielkiej Brytanii (Royal Navy).
Agamemnon będzie szóstym z siedmiu okrętów podwodnych napędzanych reaktorem nuklearnym, zaprojektowanych i produkowanych w stoczni firmy w Barrow-in-Furness, w hrabstwie Kumbria.
Will Blamey, dyrektor zarządzający działu BAE Systems Submarines, powiedział: „Przyznanie kontraktu na szósty okręt podwodny typu Astute jest dla BAE Systems znaczącym wydarzeniem, do którego doprowadziły lata ciężkiej pracy naszych wysoce wykwalifikowanych załóg”.
„Okręty typu Astute są jednymi z najbardziej zaawansowanych na świecie jednostek podwodnych pod względem zdolności i technologii, i jesteśmy dumni, że możemy je budować dla Royal Navy” – dodał Will Blamey.
Pierwsze z trzech jednostek typu Astute: HMS Astute, HMS Ambush i HMS Artful są już w służbie Royal Navy. Natomiast kolejne cztery znajdują się w różnych stadiach budowy w stoczni w Barrow-in-Furness.
BAE Systems jest głównym dostawcą odpowiedzialnym za projekt, budowę, testy i przyjęcie do służby siedmiu okrętów podwodnych typu Astute napędzanych reaktorem nuklearnym. Jest jednocześnie liderem programu Dreadnought – jednostek podwodnych pełniących zadania stałego odstraszania nuklearnego na morzu.
BAE Systems zatrudnia w dziale Submarines około 8400 osób. Korzysta z ponad 1000 dostawców, których roczne wynagrodzenia przekraczają 300 mln GBP, a 85% firm w łańcuchu dostaw znajduje się w Wielkiej Brytanii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii