• <
ATC_CARGO_TOP

Trwa zażarta konkurencja w żegludze

Trwa zażarta konkurencja w żegludze - GospodarkaMorska.pl

PMK

19.04.2017 Źródło: własne

W obecnym roku ponownie jesteśmy świadkami zażartej konkurencji między armatorami, do której dołączyli także właściciele tankowców - twierdzą eksperci z BIMCO (Baltic and International Maritime Council).

Pierwszym złym znakiem w tym roku dla branży morskiej był fakt, że Międzynarodowy Fundusz Walutowy obniżył światowy wzrost PKB do najniższego poziomu od 2009 roku.

- W poprzednim roku branża kontenerowa postawiła mocno na złomowanie jednostek i konsolidację. Segment przewozów masowych musi zrobić dokładnie to samo - czytamy w raporcie BIMCO.

Eksperci z BIMCO twierdzą, że głównym zadaniem armatorów w tym roku jest zajęcie się podażą na rynku, czyli zmniejszaniem floty. Obniżka złomowania, jaką dało się zauważyć w drugiej połowie 2016 roku i pierwszym kwartale 2017 roku, oddala armatorów od osiągnięcia zerowego wzrostu floty. A to najważniejszy cel branży na ten rok.

Może być ciężko go osiągnąć, gdyż w tym i przyszłym roku do służby trafi sporo nowych statków. Eksperci przewidują, że do zbalansowania rynku armatorzy będą musieli zezłomować rocznie 30 mln dwt. Analitycy póki co przewidują 1,6 proc. wzrost floty na ten rok. Dużo z nowych jednostek trafiło na rynek tankowców, który zaliczył już wzrost floty rzędu 3 proc. Zaostrzyła się dzięki temu konkurencja w tym segmencie.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31709,00 $ tona -3,03% 18 cze
 Cynk 2873,00 $ tona -3,00% 18 cze
 Aluminium 2374,00 $ tona -2,18% 18 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.