PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne American Bureau of Shipping (ABS) planuje nadać klasę pierwszej jednostce "trójpaliwowej".
Chodzi o dwa statki do zaopatrzenia platform offshore, należące do armatora Harvey Gulf International Marine. Napęd jednostki będzie hybrydowy, zasilany akumulatorami i systemem konwersji paliwa.
Instalacja baterii o mocy 1,450 kW ma zmniejszyć emisję spalin, zużycie paliwa i poziom hałasu statków. Oczekuje się, że ogólne oszczędności kosztów paliwa będą w przedziale od 10 do 20 procent.
ABS podał, że pojemność baterii wystarczy jednostkom do wejścia i wyjścia z portu przy zasilaniu energią elektryczną, co zmniejszyłoby poziom hałasu i zanieczyszczenia na obszarze portu.
- Projekt skutecznie stworzy trójpaliwowe statki o znacznym potencjale zmniejszenia zużycia paliwa i emisji - powiedział Matt Tremblay, starszy wiceprezes ABS ds. globalnego offshore.
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu