PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne American Bureau of Shipping (ABS) planuje nadać klasę pierwszej jednostce "trójpaliwowej".
Chodzi o dwa statki do zaopatrzenia platform offshore, należące do armatora Harvey Gulf International Marine. Napęd jednostki będzie hybrydowy, zasilany akumulatorami i systemem konwersji paliwa.
Instalacja baterii o mocy 1,450 kW ma zmniejszyć emisję spalin, zużycie paliwa i poziom hałasu statków. Oczekuje się, że ogólne oszczędności kosztów paliwa będą w przedziale od 10 do 20 procent.
ABS podał, że pojemność baterii wystarczy jednostkom do wejścia i wyjścia z portu przy zasilaniu energią elektryczną, co zmniejszyłoby poziom hałasu i zanieczyszczenia na obszarze portu.
- Projekt skutecznie stworzy trójpaliwowe statki o znacznym potencjale zmniejszenia zużycia paliwa i emisji - powiedział Matt Tremblay, starszy wiceprezes ABS ds. globalnego offshore.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek