• <
PZT_1100x200_gif_2020

Maersk razem z innymi firmami będzie testował nowe biopaliwo

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk razem z innymi firmami będzie testował nowe biopaliwo
Maersk razem z innymi firmami będzie testował nowe biopaliwo - GospodarkaMorska.pl

PMK

23.06.2019 Źródło: własne

Maersk razem z kilkoma swoimi klientami testuje pierwsze w swoim rodzaju paliwo neutralne węglowo. Pierwszą firmą, która przetestuje to rozwiązanie będzie H&M Group.

Ten projekt pilotażowy poprzedził wcześniej w tym roku test przeprowadzony na jednostce Metter Maersk. Kontenerowiec wyruszył w marcu w rejs z Rotterdamu do Szanghaju. Statek załadował do bunkra mieszankę zawierającą 20 procent tzw. biopaliwa drugiej generacji produkowanego z odpadów roślinnych. Ten zabieg zapobiegł emisji 1,5 miliona kilogramów CO2, co odpowiada emisjom 200 gospodarstw domowych w ciągu roku.

- Próba biopaliw na pokładzie Mette Maersk dowiodła, że ​​już dziś dostępne są rozwiązania w zakresie dekarbonizacji w transporcie, zarówno pod względem technicznym, jak i operacyjnym. Chociaż nie jest to jeszcze ostateczne rozwiązanie, to z pewnością obecnie może służyć jako przejściowy środek w celu zmniejszenia emisji CO2 - powiedział Søren Toft, prezes Maersk.

Testowane biopaliwo jest neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla i zapewni H&M Group możliwość zmniejszenia emisji związanych z transportem. To kolejny krok w kierunku osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

Celem takich projektów pilotażowych jest zbadanie potencjału zrównoważonych paliw i ostatecznie wprowadzenie ich do komercyjnego użycia. Żegluga pozostaje dziś najbardziej efektywnym pod względem emisji dwutlenku węgla środkiem globalnego transportu, ale odpowiada za 2-3% globalnych emisji. Liczba ta będzie nadal rosnąć, jeśli nie podjęte zostaną kroki w celu dekarbonizacji.

By osiągnąć ten cel, Maersk zainwestuje wiele funduszy przez następne 5 do 10 lat w rozwój innowacji i zielonych technologii. Jedną z nich jest budowa bezemisyjnej jednostki do 2030 roku.

- Jedynym możliwym sposobem na osiągnięcie tak bardzo potrzebnej dekarbonizacji w naszej branży jest całkowite przekształcenie w nowe, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla łańcuchy dostaw – twierdzi Toft.

Ponieważ wolumen transportu wciąż rośnie wraz ze światowym handlem, Maersk twierdzi, że poprawa wydajności w stosunku do obecnej technologii opartej na paliwach kopalnych może jedynie utrzymać ogólne emisje pochodzące z transportu, nie zmniejszając znacząco emisji CO2 do atmosfery.

- Następne 5-10 lat będzie kluczowe - dodał Toft. - Przeznaczymy znaczące środki na innowacje i rozwój technologii, aby poprawić techniczną i finansową rentowność ekologicznych rozwiązań. W ciągu ostatnich czterech lat zainwestowaliśmy około 1 mld dolarów i zaangażowaliśmy ponad 50 inżynierów rocznie w opracowywanie i wdrażanie energooszczędnych rozwiązań. Idąc dalej, nie możemy tego zrobić sami – dodaje.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27800,00 $ tona 0,38% 15 kwi
 Cynk 2809,00 $ tona 0,72% 15 kwi
 Aluminium 2328,00 $ tona 1,35% 15 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.