• <
kongsberg_mega_2020

ABB dostarczy hybrydowy napęd elektryczny dla nowych jednostek Washington State Ferries

Strona główna Stocznie, offshore ABB dostarczy hybrydowy napęd elektryczny dla nowych jednostek Washington State Ferries
ABB dostarczy hybrydowy napęd elektryczny dla nowych jednostek Washington State Ferries - GospodarkaMorska.pl

PMK

07.06.2020 Źródło: własne

ABB został wybrany przez amerykańskiego stocznię Vigor Fab LLC na dostawcę napędu hybrydowo-elektrycznego i systemu magazynowania energii dla najnowszych dodatków do floty Washington State Ferries.

Nowe promy klasy Olympic, które będą mogły przewozić 144 samochody i 1500 pasażerów każdy, zapowiadają nową erę dla operatora transportu w stanie Waszyngton w przejściu na technologie, które umożliwiają znaczne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych (GHG) i zużycia paliwa.

Po dostawie w 2024 roku pierwszy statek z tej serii będzie pierwszym w stanie Waszyngton, w której zastosowano hybrydowo-elektryczny napęd i system magazynowania energii o dużej pojemności.

Jak wyjaśniono, nowe jednostki będą mogły w pełni działać na zasilaniu bateryjnym i będą mogły, w razie potrzeby, powrócić do trybu hybrydowego.

- Ten przełomowy projekt wspiera cel stanu Waszyngton, polegający na zmniejszeniu do 2050 roku emisji o 57,5 procent poniżej poziomu emisji w 2019 roku, wykorzystując hybrydowe i elektryczne rozwiązanie napędowe, które zajmuje niewiele miejsca, jest łatwe do zainstalowania i elastyczne w działaniu - powiedział Jay Hebert, wiceprezes Vigor.

Wykorzystując pokładowy system dystrybucji mocy sieci ABB i technologię napędu ABB, nowy projekt promu zoptymalizuje zużycie energii, niezależnie od tego, czy wykorzystuje moc silnika głównego, moc akumulatora czy kombinację tych dwóch. Moc akumulatora może również zwiększyć zdolność do zerowej emisji w całym łańcuchu dostaw dzięki wykorzystaniu energii odnawialnych i hydroelektrycznych.

- Dążenie do przyszłości bezemisyjnej opiera się na technologiach, które spełniają dzisiejsze potrzeby środowiskowe i kosztowe - i oferują elastyczność integracji przyszłych źródeł energii w nadchodzących latach - powiedział Juha Koskela, dyrektor zarządzający ABB Marine & Ports.

Washington State Ferries to największy system promowy w USA. Do 2040 roku ma on zastąpić 13 istniejących promów z silnikiem wysokoprężnym nowopowstałymi hybrydowo-elektrycznymi i przekształcić sześć innych promów w hybrydę plug-in, z możliwością ładowania zainstalowaną w wielu terminalach promowych.

Wszystkie jednostki hybrydowe będą mogły ładować się na terminalu, a niektóre jednostki będą mogły działać w trybie całkowicie elektrycznym na krótszych trasach.

Dane stowarzyszenia handlowego Interferry wskazują, że promy przewożą rocznie 2,1 miliarda pasażerów i 250 milionów pojazdów na całym świecie. Ponieważ liczba ta rośnie, sektor jest pod presją spełnienia celów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), aby do 2025 roku ograniczyć roczne emisje o 30 procent.

Źródło:
własne
wartsila_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 42,94 $ baryłka  0,30% 02:57
 Cyna 18343,00 $ tona 0,65% 15 paź
 Cynk 2397,00 $ tona -0,04% 15 paź
 Aluminium 1824,00 $ tona -0,65% 15 paź
 Pallad 2351,10 $ uncja  0,55% 02:12
 Platyna 867,00 $ uncja  0,16% 02:57
 Srebro 24,33 $ uncja  0,16% 02:58
 Złoto 1903,90 $ uncja  0,06% 02:58

Dziękujemy za wysłane grafiki.