Firma Space Perspective, oferująca turystyczne podróże kosmiczne, przekształci statek offshore'owy w „morski port kosmiczny”.
Jednostka offshore supply vessel, czyli zaopatrzeniowiec offshore, o nazwie C Challenger, zmieni znacząco swoją funkcję. Już pod nazwą Voyager wykorzystywana będzie do transportowania statku kosmicznego Spaceship Neptune do odpowiedniego miejsca na morzu, gdzie z kolei olbrzymi wodorowy balon SpaceBalloon będzie go unosić Neptune wraz z pasażerami na wysokość 20 mil nad powierzchnią planety. Kiedy po około sześciu godzinach kapsuła ciśnieniowa powróci na Ziemię i zanurzy się w oceanie, Voyager podniesie ją z powrotem na pokład. W ten sposób stanie się pierwszym „morskim portem kosmicznym”, który umożliwi starty w rejonie Zatoki Perskiej i Karaibów.
Voyager, jeszcze pod nazwą C Challenger funkcjonował jako część floty offshore firmy Edison Chouest Offshore. Został zakupiony przez Space Perspective i jest już obecnie przebudowywany w Conrad Shipyard. Portem macierzystym dla 89-metrowej jednostki będzie Port Canaveral. Zgodnie z ujawnionymi planami, Voyager ma m.in. przejść przebudowę silników, by mogły korzystać z biopaliw. Ponadto zainstalowany zostanie system startowy dla SpaceBalloon i rusztowanie dla kapsuły kosmicznej na pokładzie rufowym.
Nad pracami czuwa towarzystwo klasyfikacyjne American Bureau of Shipping (ABS).
– Przyszłość podróży kosmicznych leży na wodzie. MS Voyager odblokowuje elastyczne lokalizacje startu, idealne warunki startu i możliwości częstszego startu. Nasza współpraca z ekspertami z ABS pomaga nam uczynić podróże kosmiczne bardziej dostępnymi dla świata niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział Taber MacCallum, założyciel i dyrektor generalny Space Perspective. – ABS jest kluczowym partnerem w sposobie, w jaki wymyśliliśmy na nowo komercyjne podróże kosmiczne i naszą zdolność do oferowania zmieniających życie widoków najbardziej niesamowitych zjawisk naturalnych z kosmosu w sposób bezpieczny, dostępny i neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
Space Perspective ujawniło także, że nowa nazwa statku – Voyager – jest hołdem dla sondy kosmicznej Voyager 1.
„Morski port kosmiczny” ma wypłynąć ze stoczni i być gotowy do eksploatacji jeszcze w tym roku. Harmonogram planowanych startów jest już opracowany, a Space Perspective twierdzi, że sprzedała już 1000 biletów na loty z pokładu statku. Za pojedynczy bilet trzeba zapłacić 125 tys. dolarów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii