Brouwersgracht, nowy statek do transportu i instalacji monopali morskich turbin wiatrowych, należący do Spliethoff, został oficjalnie ochrzczony i może już wyruszyć do pierwszych zadań.
Ceremonia nadania imienia odbyła się 15 kwietnia w Cacaohaven w Amsterdamie. Matką chrzestną jednostki została wnuczka Johana Fredrika Spliethoffa, założyciela firmy.
Brouwersgracht został zbudowany w stoczni Fuzhou Mawei z myślą o
pracach przy budowie morskich farm wiatrowych, dlatego dostosowany
został do transportu i instalacji monopali. Pomogą mu w tym dwa dźwigi
Huisman 500 mt Heavy Lift Mast. Statek wyposażony jest też w specjalną,
demontowaną automatyczną suwnicę bramową do obsługi załadunku monopali.
Jednostka
charakteryzuje się nośnością 12 500 ton i pokładem o powierzchni
operacyjnej ok. 5900 metrów kwadratowych. Pod pokładem znajduje się
spora ładownia. Długość całkowita statku to 141 metry, a szerokość w
maksymalnym punkcie wynosi 25 metrów.
Brouwersgracht nie
będzie samotny. Spliethoff spodziewa się dostawy bliźniaczej jednostki o
nazwie Bloemgracht już za około miesiąc. Oba statki mają już
zakontraktowane pierwsze zadania dostawy i instalacji monopali na morzu,
które potrwają przynajmniej do kwietnia 2024 roku.
Oba
statki będą technicznie i komercyjnie obsługiwane przez siostrzane
spółki ze Spliethoff Group: Spliethoff i BigLift Shipping.
Brouwersgracht
to czwarty statek Spliethoff o tej nazwie. Pierwsza jednostka nosząca
tę nazwę weszła do eksploatacji w 1950, kolejne w 1967 i 1980 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów