Brouwersgracht, nowy statek do transportu i instalacji monopali morskich turbin wiatrowych, należący do Spliethoff, został oficjalnie ochrzczony i może już wyruszyć do pierwszych zadań.
Ceremonia nadania imienia odbyła się 15 kwietnia w Cacaohaven w Amsterdamie. Matką chrzestną jednostki została wnuczka Johana Fredrika Spliethoffa, założyciela firmy.
Brouwersgracht został zbudowany w stoczni Fuzhou Mawei z myślą o
pracach przy budowie morskich farm wiatrowych, dlatego dostosowany
został do transportu i instalacji monopali. Pomogą mu w tym dwa dźwigi
Huisman 500 mt Heavy Lift Mast. Statek wyposażony jest też w specjalną,
demontowaną automatyczną suwnicę bramową do obsługi załadunku monopali.
Jednostka
charakteryzuje się nośnością 12 500 ton i pokładem o powierzchni
operacyjnej ok. 5900 metrów kwadratowych. Pod pokładem znajduje się
spora ładownia. Długość całkowita statku to 141 metry, a szerokość w
maksymalnym punkcie wynosi 25 metrów.
Brouwersgracht nie
będzie samotny. Spliethoff spodziewa się dostawy bliźniaczej jednostki o
nazwie Bloemgracht już za około miesiąc. Oba statki mają już
zakontraktowane pierwsze zadania dostawy i instalacji monopali na morzu,
które potrwają przynajmniej do kwietnia 2024 roku.
Oba
statki będą technicznie i komercyjnie obsługiwane przez siostrzane
spółki ze Spliethoff Group: Spliethoff i BigLift Shipping.
Brouwersgracht
to czwarty statek Spliethoff o tej nazwie. Pierwsza jednostka nosząca
tę nazwę weszła do eksploatacji w 1950, kolejne w 1967 i 1980 roku.
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC