Polska branża stoczniowa coraz mocniej przygotowuje się do uczestnictwa w sektorze offshore. Ważną inwestycję w tym kontekście realizuje Stocznia Szczecińska "Wulkan".
Szczecin ma szansę stać się jednym z ważniejszych ośrodków dla sektora offshore wind. Swoją infrastrukturę właśnie z myślą o realizacjach dla morskich farm wiatrowych modernizuje Stocznia Szczecińska "Wulkan". Już wkrótce zyska ona plac montażowy przeznaczony do budowy dużych konstrukcji stalowych z bezpośrednim dostępem do nabrzeża.
Modernizacja jednej z pochylni w zakresie sposobu użytkowania zapewni możliwość montażu i transportu wielkogabarytowych konstrukcji stalowych zarówno dla okrętownictwa jak i sektora morskiej energetyki wiatrowej, nie tylko w kontekście budowy polskich farm wiatrowych, ale w szerszym – na dynamicznie rozwijającym rynku europejskim i amerykańskim.
Inwestycja jest w toku i już widać jej efekty. Plac gotowy będzie w maju, a na czerwiec zaplanowane zostało pierwsze wodowanie dużej konstrukcji stalowej.
Nowy plac przeznaczony będzie na konstrukcje o masie do 4 500 ton, a obecne udźwigowienie i planowany system transportowy umożliwią montaż i przeładunek obiektów o gabarytach 50 na 80 metrów z możliwością zwiększenia w przyszłości.
Z całą pewnością bezpośrednie sąsiedztwo fabryki Vestas, a także port instalacyjny Orlenu w Świnoujściu spowodują znaczący wzrost zainteresowania dla obiektów, którymi pochwalić może się Stocznia Szczecińska „Wulkan”, obecnie specjalizująca się w budowie konstrukcji stalowych.
Warto zwrócić również uwagę na niedawną obecność i zainteresowanie usługami stoczni przedsiębiorców z Holandii, którzy poza Trójmiastem odwiedzali m.in. „Wulkana”.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów