Urząd Morski w Szczecinie podpisał 14 marca umowę z konsorcjum firm: Przedsiębiorstwem Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. (PRCiP) z siedzibą w Gdańsku (lider), będącą największym przedsiębiorstwem pogłębiarskim w Polsce oraz holenderską firmą hydrotechniczną Van der Herik Kust.
Podpisany dokument dotyczy przetargu na prace czerpalno-refulacyjne w latach 2023-2025 r. na torze wodnym Szczecin – Świnoujście. Szacunkowa ilość robót wynosi min. 1.200.000 m3. Wartość umowy to 56 520 000 00 zł brutto.
Inwestycje w infrastrukturę Portów Szczecin i Świnoujście służą wzrostowi ich potencjałowi dla gospodarki morskiej, co objawia się m.in. w rosnących przeładunkach oraz wchodzeniu coraz większych statków transportowych, o czym pisaliśmy m.in. TUTAJ.
To również nie pierwszy raz, gdy PRCiP realizuje prace związane z rozbudową morskiej infrastruktury w województwie zachodniopomorskim. W 2021 roku firma była podwykonawcą robót czerpalnych dla konsorcjum firm PORR S.A. (lider) oraz TGE GAS Engineering GmbH (partner) w ramach inwestycji „Rozbudowa części morskiej terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu.”
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni