Urząd Morski w Szczecinie podpisał 14 marca umowę z konsorcjum firm: Przedsiębiorstwem Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. (PRCiP) z siedzibą w Gdańsku (lider), będącą największym przedsiębiorstwem pogłębiarskim w Polsce oraz holenderską firmą hydrotechniczną Van der Herik Kust.
Podpisany dokument dotyczy przetargu na prace czerpalno-refulacyjne w latach 2023-2025 r. na torze wodnym Szczecin – Świnoujście. Szacunkowa ilość robót wynosi min. 1.200.000 m3. Wartość umowy to 56 520 000 00 zł brutto.
Inwestycje w infrastrukturę Portów Szczecin i Świnoujście służą wzrostowi ich potencjałowi dla gospodarki morskiej, co objawia się m.in. w rosnących przeładunkach oraz wchodzeniu coraz większych statków transportowych, o czym pisaliśmy m.in. TUTAJ.
To również nie pierwszy raz, gdy PRCiP realizuje prace związane z rozbudową morskiej infrastruktury w województwie zachodniopomorskim. W 2021 roku firma była podwykonawcą robót czerpalnych dla konsorcjum firm PORR S.A. (lider) oraz TGE GAS Engineering GmbH (partner) w ramach inwestycji „Rozbudowa części morskiej terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu.”
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia