Projekt realizowany przez polsko-tajwańskie konsorcjum ma być zeroemisyjną jednostką do zbierania odpadów w portach i na obszarach przybrzeżnych.
Co stanowi w tym przedsięwzięciu wyzwanie to fakt, że budowany statek to katamaran, zaliczany do specyficznych konstrukcji z racji bycia dwukadłubowcem, które wymagają innego podejścia niż klasyczne jednostki jednokadłubowe. Seatech Engineering podkreśla w tym przypadku doświadczenie i specjalizację w projektowaniu katamaranów, czego przykładem jest statek badawczy Oceanograf, mający 50 metrów długości. Zdaniem firmy katamarany mogą być podstawą dla również wielu innych typów statków.
Najnowszym projektem o budowie dwukadłubowej jest SE-926 "ZeroWastePorts", który w zamierzeniu ma być jednostką elektryczną, nie powodującą dostawania się CO2 do atmosfery, a więc pozostając przyjazną środowisku. Z racji na jej sugerowaną rolę w zbieraniu śmieci ma być więc faktycznie podwójnie ekologiczną jednostką. Statek będzie przystosowany do działania zarówno na wodach otwartych, jak i na akwenach ograniczonych, trudnych z nawigacyjnego punktu widzenia, takich jak wnętrza portów, mariny, śródlądowe drogi wodne.


W skład konsorcjum, które odpowiada za projekt wchodzą ze strony polskiej biuro projektowe Seatech Engineering Sp. z o.o. wraz z Politechniką Gdańską, natomiast ze strony tajwańskiej - National Taiwan University wraz z Ship and Ocean Industries R&D Center. Konsorcjum działa w ramach programu finansowania 9th Polish-Taiwanese/Taiwanese-Polish Joint Research Call, w którym Polska jest wspierana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Firma Seatech Engineering Sp. z o.o. została założona w 2003 roku jako przedsiębiorstwo projektujące statki z główną siedzibą w Gdańsku i filią w Szczecinie. Podstawowa działalność koncentruje się na projektach średniej wielkości jednostek pływających o wysokiej wartości dodanej, obejmujących wszystkie dyscypliny szeroko rozumianej architektury morskiej: statki naukowe, statki rybackie, promy, statki do bunkrowania LNG, łodzie marynarki wojennej i patrolowe czy statki żeglugi śródlądowej. Oprócz opracowywania własnych projektów, współpracuje ze stoczniami podczas procesów produkcji nowych obiektów, a także wspiera stocznie remontowe w całym procesie modernizacji, tj. od studiów wykonalności i skanowania 3D po dokumentację warsztatową i nadzór pokładowy.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek