Shift Clean Energy (Shift), Ecomar Propulsion i Aluminium Marine Consultants podpisały protokół ustaleń (MoU) w celu podjęcia współpracy i stworzenia pakietu modernizacyjnego umożliwiającego elektryfikację i przekształcenie istniejących statków transferowych (CTV) i łodzi roboczych w przyjazne dla środowiska jednostki morskie.
Dzięki wykorzystaniu systemów magazynowania energii Shift (ESS), możliwości stoczni Aluminium Marine Consultants i systemów napędowych Ecomar Propulsion, partnerstwo ma na celu wprowadzenie rozwiązań typu "plug and play", które obniżą emisje, zmniejszą koszty i zwiększą ogólną wydajność.
Wstępnie zaprojektowane rozwiązania obejmują całkowitą przebudowę i modernizację CTVS i łodzi roboczych, w dążeniu do stworzenia operacji o niskiej i zerowej emisji z wysokowydajnymi systemami magazynowania energii w celu hybrydyzacji i pełnej elektryfikacji statków. Dodatkowo, przeprowadzona zostanie gruntowna modernizacja wnętrz przy użyciu zrównoważonych mebli KPM Marine, aby podnieść zrównoważony profil statków.
Firma Aluminium Marine Consultants, odpowiedzialna za budowę około jednej trzeciej floty CTV w Wielkiej Brytanii, poprowadzi proces modernizacji i renowacji.
- Naszym celem jest w 100 procentach zeroemisyjna eksploatacja farm wiatrowych, przy jednoczesnym realistycznym założeniu, że istniejące statki nie powinny być złomowane, ale dostosowane do czasu, gdy będziemy mogli zastąpić flotę nowymi jednostkami. Poprzez modernizację i ponowne wykorzystanie istniejących CTV, staramy się obniżyć ślad węglowy przemysłu morskiego i utorować drogę do bardziej zrównoważonej przyszłości - powiedział Rob Stewart, dyrektor handlowy Aluminium Marine Consultants.
Źródło: shift-cleanenergy.com
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii