ew
Kopernik od jakiegoś czasu nie jest już częścią floty Unity Line. Ale nie oznacza to, że leciwa już jednostka stała się bezużyteczna. Popularny prom, który do niedawna obsługiwał połączenia z Polski, ma nowego właściciela. Wkrótce będzie można go podziwiać w nowej odsłonie.
Kilka miesięcy temu głośno było o rozstaniu jednego z najpopularniejszych promów wchodzących w skład floty Unity Line z połączeniem Świnoujście-Ystad. Statek przez lata służył polskiemu armatorowi, a pod koniec lutego, po raz ostatni, obsłużył popularną linię łączącą Polskę oraz Szwecję.
Choć media obwieszczały, że Kopernik udaje się na emeryturę, nic takiego się nie stanie. Zbudowany w 1977 r. prom wciąż ma się doskonale i wkrótce rozpocznie służbę na jednej z tras w Grecji. Statek, który był własnością Euroafrica Linie Żeglugowe (jedno z przedsiębiorstw tworzących spółkę żeglugową działającą pod marką Unity Line), trafił do Levante Ferries – działającej od 2014 r. firmy, która specjalizuje się w obsłudze połączeń na Morzu Jońskim (m.in. greckie wyspy Zakintos, Kefalinia oraz Itaka). Niedługo przewoźnik ten uruchomi linię pomiędzy Grecją a Turcją (Saloniki-Izmir). I to właśnie tę trasę, zgodnie z planami, miałby obsługiwać eksploatowany do niedawna pomiędzy Polską a Szwecją prom.
Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będzie pływał ex-Kopernik. Z pewnością zmienią się jego szaty. Promy pływające dla Levante Ferries wyróżniają wyraziste żółte barwy.
Zbudowany w 1977 r. prom, kupiony właśnie przez greckie przedsiębiorstwo, ma 160 metrów długości. Dysponuje linią ładunkową o długości 1000 metrów oraz kabinami pasażerskimi z 220 łóżkami. Będzie to już piąty prom pływający w barwach młodego greckiego operatora.
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28267,00 $ | tona | 1,68% | 16 kwi |
Cynk | 2853,00 $ | tona | 1,57% | 16 kwi |
Aluminium | 2308,00 $ | tona | -0,86% | 16 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |