ew
Kopernik od jakiegoś czasu nie jest już częścią floty Unity Line. Ale nie oznacza to, że leciwa już jednostka stała się bezużyteczna. Popularny prom, który do niedawna obsługiwał połączenia z Polski, ma nowego właściciela. Wkrótce będzie można go podziwiać w nowej odsłonie.
Kilka miesięcy temu głośno było o rozstaniu jednego z najpopularniejszych promów wchodzących w skład floty Unity Line z połączeniem Świnoujście-Ystad. Statek przez lata służył polskiemu armatorowi, a pod koniec lutego, po raz ostatni, obsłużył popularną linię łączącą Polskę oraz Szwecję.
Choć media obwieszczały, że Kopernik udaje się na emeryturę, nic takiego się nie stanie. Zbudowany w 1977 r. prom wciąż ma się doskonale i wkrótce rozpocznie służbę na jednej z tras w Grecji. Statek, który był własnością Euroafrica Linie Żeglugowe (jedno z przedsiębiorstw tworzących spółkę żeglugową działającą pod marką Unity Line), trafił do Levante Ferries – działającej od 2014 r. firmy, która specjalizuje się w obsłudze połączeń na Morzu Jońskim (m.in. greckie wyspy Zakintos, Kefalinia oraz Itaka). Niedługo przewoźnik ten uruchomi linię pomiędzy Grecją a Turcją (Saloniki-Izmir). I to właśnie tę trasę, zgodnie z planami, miałby obsługiwać eksploatowany do niedawna pomiędzy Polską a Szwecją prom.
Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będzie pływał ex-Kopernik. Z pewnością zmienią się jego szaty. Promy pływające dla Levante Ferries wyróżniają wyraziste żółte barwy.
Zbudowany w 1977 r. prom, kupiony właśnie przez greckie przedsiębiorstwo, ma 160 metrów długości. Dysponuje linią ładunkową o długości 1000 metrów oraz kabinami pasażerskimi z 220 łóżkami. Będzie to już piąty prom pływający w barwach młodego greckiego operatora.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej