ew
Rząd zajmie się we wtorek projektem ustawy Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, mówiącym m.in. o wsparciu finansowym dla armatorów śródlądowych.
Autorem proponowanych w projekcie ustawy o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym, przepisów o Radzie Żeglugi Śródlądowej oraz wsparciu finansowym armatorów śródlądowych jest ministerstwo gospodarki morskiej.
Planowane w projekcie nowej ustawy zmiany przewidują m.in. rozszerzenie listy beneficjentów Funduszu Żeglugi Śródlądowej o podmioty z krajów członkowskich UE i ograniczenie w przepisach wysokości pomocy do kwoty de minimis.
Zmiany obejmują także usunięcie mechanizmu wypłaty z Funduszu Żeglugi Śródlądowej za trwałe wyłączenie statków z eksploatacji i uchylenie przepisów dotyczących pomocy dla przedsiębiorstw w trudnej sytuacji ekonomicznej.
Autorzy nowych przepisów proponują także usunięcie zapisów, które wygasły po wejściu Polski do UE ujętych w art. 24 ustawy z 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym.
Celem zmian jest dostosowanie przepisów do stanowiska KE oraz zwiększenie efektywności wykorzystania środków Funduszu m.in. przez rozszerzenie listy beneficjentów, a także wprowadzenie mechanizmu częściowych umorzeń kredytów preferencyjnych, w zależności od wieku kupowanego bądź remontowanego statku – podali autorzy proponowanych przepisów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej