ew
Rząd zajmie się we wtorek projektem ustawy Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, mówiącym m.in. o wsparciu finansowym dla armatorów śródlądowych.
Autorem proponowanych w projekcie ustawy o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym, przepisów o Radzie Żeglugi Śródlądowej oraz wsparciu finansowym armatorów śródlądowych jest ministerstwo gospodarki morskiej.
Planowane w projekcie nowej ustawy zmiany przewidują m.in. rozszerzenie listy beneficjentów Funduszu Żeglugi Śródlądowej o podmioty z krajów członkowskich UE i ograniczenie w przepisach wysokości pomocy do kwoty de minimis.
Zmiany obejmują także usunięcie mechanizmu wypłaty z Funduszu Żeglugi Śródlądowej za trwałe wyłączenie statków z eksploatacji i uchylenie przepisów dotyczących pomocy dla przedsiębiorstw w trudnej sytuacji ekonomicznej.
Autorzy nowych przepisów proponują także usunięcie zapisów, które wygasły po wejściu Polski do UE ujętych w art. 24 ustawy z 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym.
Celem zmian jest dostosowanie przepisów do stanowiska KE oraz zwiększenie efektywności wykorzystania środków Funduszu m.in. przez rozszerzenie listy beneficjentów, a także wprowadzenie mechanizmu częściowych umorzeń kredytów preferencyjnych, w zależności od wieku kupowanego bądź remontowanego statku – podali autorzy proponowanych przepisów.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody