• <
PZT_980x120_gif_2020

Przebudowa portu w Belfaście ruszy wkrótce. Zostanie dostosowany do obsługi nowych promów Stena Line

Strona główna Porty, logistyka Przebudowa portu w Belfaście ruszy wkrótce. Zostanie dostosowany do obsługi nowych promów Stena Line
Przebudowa portu w Belfaście ruszy wkrótce. Zostanie dostosowany do obsługi nowych promów Stena Line - GospodarkaMorska.pl

Port w Belfaście czekają w najbliższym czasie znaczące zmiany. Przejdzie on modernizację, która jest konieczna m.in. ze względu na plany Stena Line, która już niedługo wprowadzi na trasy z/do Belfastu supernowoczesne jednostki.

Wartość inwestycji, która zrealizowana zostanie w Belfaście, szacowana jest na 15 milionów funtów (ponad 74 miliony złotych). Największą metamorfozę przejedzie Victoria Terminal 2, z którego dziś korzysta właśnie Stena Line. Armator obsługuje stąd połączenia do Liverpoolu. Dzięki przebudowie obiekt zostanie dostosowany do potrzeb najnowocześniejszych jednostek, w tym promów klasy E-Flexer, które już wkrótce na trasie Belfast-Liverpool będzie eksploatować Stena Line. Terminal zostanie wyposażony m.in. w nowe rampy, które znacząco poprawią czas załadunku i rozładunku.

Przy przebudowie, która rozpocznie się już w czerwcu, pracować będzie ponad 100 osób. Modernizacja ukończona ma zostać na początku 2020 r., czyli jeszcze przed inauguracją nowych promów na tej popularnej trasie.

Przebudowa terminala Victoria Terminal 2 jest już kolejną inwestycją realizowaną w ostatnim czasie w porcie w Belfaście. W ramach prowadzonych niedawno, wartych 1,5 miliona funtów prac, powiększono plac przylegający do terminala, a także poprawiono wjazd na jego teren.

„Modernizacja terminala promowego VT2 stanowi kolejną ważną inwestycję Portu w Belfaście w infrastrukturę transportową Irlandii Północnej” - powiedział Michael Robinsonm, dyrektor Portu w Belfaście. „To przyczyni się do powstania najlepszych w swojej klasie obiektów dla importerów i eksporterów z Irlandii Północnej”.

Nowe promy Stena Line przeznaczone do obsługi połączeń na Morzu Irlandzkim, będą większe od standardowych jednostek typu ro-pax. Każdy z nich będzie miał 215 metrów długości i pomieści 1000 pasażerów oraz 120 pojazdów osobowych. Każdy z nich będzie dysponował linią ładunkową o długością 3100 metrów.

Źródło:
promyskat.pl
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 43,27 $ baryłka  0,00% 22:59
 Cyna 17126,00 $ tona 0,09% 8 lip
 Cynk 2094,00 $ tona 3,51% 8 lip
 Aluminium 1619,00 $ tona 1,44% 8 lip
 Pallad 1997,00 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 841,50 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 19,08 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1801,55 $ uncja  0,00% 22:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.