PMK
Niemiecki operator terminalowy Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) poinformował o spadku przychodów i zysków w pierwszych trzech miesiącach tego roku z powodu trudnego otoczenia rynkowego.
Można to przypisać burzliwym warunkom w Europie Północnej, a także pierwszym objawom spowolnienia działalności gospodarczej po pandemii koronawirusa.
HHLA powiedział, że jego przychody spadły o 3,4 procent do 335,7 mln EUR w I kwartale 2020 roku, z 347,6 mln EUR w analogicznym okresie rok wcześniej. Wynik operacyjny (EBIT) spadł o 38,6% do 36,7 mln EUR w I kwartale 2020 r., z 59,7 mln EUR opublikowanych w I kwartale 2019 r.
Podobnie zysk po opodatkowaniu spadł o 53,4% i wyniósł 17,9 mln EUR w pierwszym kwartale, w porównaniu z 38,4 mln EUR odnotowanym w kwartale zakończonym 31 marca 2019 r.
- Nasze oczekiwania na bieżący rok obrotowy były naznaczone optymizmem; mamy jednak świadomość, że warunki zewnętrzne dla naszej firmy zmieniają się od pewnego czasu z powodu szeregu czynników. Szybkie rozprzestrzenienie się pandemii koronawirusa pozostawiło ślad w naszych wynikach - skomentowała Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA.
- Musimy dostosować się do sytuacji, której nigdy nie doświadczyliśmy w historii naszej firmy i na którą nie mamy wpływu. 2020 będzie jednym z najtrudniejszych lat w historii HHLA. Wykorzystamy jednak nasze doświadczenie, aby znaleźć wyjście z tego kryzysu i nadal z powodzeniem rozwijać naszą firmę – dodała.
Na całym świecie wdrożono nadzwyczajne środki w celu powstrzymania wirusa. Zarówno na poziomie transportu krajowego, jak i międzynarodowego prowadzi to do spadku aktywności gospodarczej, którego rzeczywistego wpływu i czasu trwania nie można wiarygodnie oszacować, wyjaśnił operator terminalu.
Skurcz wpływa na wszystkie obszary gospodarki, w tym na handel międzynarodowy, co ma kluczowe znaczenie dla HHLA.
- W obecnych warunkach nie jest możliwe dokonywanie wiarygodnych prognoz, ale możemy założyć, że przychody i wynik operacyjny (EBIT) dla podgrupy Port Logistics będą znacznie niższe niż w poprzednim roku. Wynika to przede wszystkim z możliwych przynajmniej tymczasowo gwałtownych spadków transportu kontenerów - poinformowało HHLA.
- Niezależnie od obecnego rozwoju firmy, HHLA ma dobrą pozycję na przyszłość. Pomimo obciążenia spowodowanego pandemią koronawirusa, istniejąca płynność pozwoli nam wywiązać się z naszych zobowiązań płatniczych - podsumował prezes zarządu.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 56,19 $ | baryłka | 0,00% | 23:56 |
Cyna | 21600,00 $ | tona | -0,94% | 19 sty |
Cynk | 2652,00 $ | tona | -0,45% | 19 sty |
Aluminium | 1951,00 $ | tona | -1,41% | 19 sty |
Pallad | 2373,75 $ | uncja | 0,22% | 00:53 |
Platyna | 1135,80 $ | uncja | -0,08% | 00:53 |
Srebro | 26,03 $ | uncja | 0,12% | 00:54 |
Złoto | 1869,80 $ | uncja | -0,01% | 00:53 |