PMK
Niemiecki producent systemów napędowych Schottel zawarł umowę na dostawę układów napędowych dla sześciu nowych statków do przewozu żywych ryb budowanych przez turecką stocznię Sefine.
Statki będą zbudowane na podstawie projektu Salt Ship i zostały zamówione przez DESS Aquaculture Shipping AS w Grimstad w Norwegii.
Ostatnią z dostarczonych jednostek jest Aqua Skilsøy, trzecia z serii. Wszystkie statki, każdy o pojemności 3 900 m³ żywych ryb, zostanie przypisanych do kontraktów długoterminowych dla Mowi ASA.
Każdy z nich ma długość 84,4 metra i szerokość 16 metrów i jest napędzany zaawansowanym układem napędowym elektryczno-dieslowym.
Schottel powiedział, że pakiet wyposażenia dla każdego statku obejmuje śmigła steru typu SRP 360 FP (1400 kW każdy) o średnicy śmigła 2,2 metra oraz dwa pędniki poprzeczne SCHOTTEL typu STT 1 CP (400 kW każdy), które posiadają opatentowany system uszczelnienia LEACON.
System uszczelnienia zapewnia, że w przypadku wycieku woda morska wchodząca do układu lub olej przekładniowy wydobywający się z układu jest gromadzony w komorze pośredniej. Zapobiega to przedostawaniu się wody do skrzyni biegów i przedostawaniu się oleju do wody morskiej.
Ponadto, w celu poprawy dobrostanu ryb, Aqua Skilsøy został wyposażony w automatyczny system czyszczenia i system dezynfekcji ozonem.
- Manewrowość statków jest jednym z naszych głównych wymagań. Jest to szczególnie ważne w wąskich fiordach Norwegii i małych przejściach w pobliżu klatek rybnych. Aby być przyjaznym dla środowiska, musimy również dopilnować, aby olej nie przedostał się do wody morskiej. Podsumowując, systemy Schottel optymalnie spełniają nasze wymagania - powiedział Henrik Andre Larsen, kierownik projektu i rozwoju w DESS Aquaculture Shipping.
Serial ma zostać ukończony do kwietnia 2021 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii