PMK
Niemiecki producent systemów napędowych Schottel zawarł umowę na dostawę układów napędowych dla sześciu nowych statków do przewozu żywych ryb budowanych przez turecką stocznię Sefine.
Statki będą zbudowane na podstawie projektu Salt Ship i zostały zamówione przez DESS Aquaculture Shipping AS w Grimstad w Norwegii.
Ostatnią z dostarczonych jednostek jest Aqua Skilsøy, trzecia z serii. Wszystkie statki, każdy o pojemności 3 900 m³ żywych ryb, zostanie przypisanych do kontraktów długoterminowych dla Mowi ASA.
Każdy z nich ma długość 84,4 metra i szerokość 16 metrów i jest napędzany zaawansowanym układem napędowym elektryczno-dieslowym.
Schottel powiedział, że pakiet wyposażenia dla każdego statku obejmuje śmigła steru typu SRP 360 FP (1400 kW każdy) o średnicy śmigła 2,2 metra oraz dwa pędniki poprzeczne SCHOTTEL typu STT 1 CP (400 kW każdy), które posiadają opatentowany system uszczelnienia LEACON.
System uszczelnienia zapewnia, że w przypadku wycieku woda morska wchodząca do układu lub olej przekładniowy wydobywający się z układu jest gromadzony w komorze pośredniej. Zapobiega to przedostawaniu się wody do skrzyni biegów i przedostawaniu się oleju do wody morskiej.
Ponadto, w celu poprawy dobrostanu ryb, Aqua Skilsøy został wyposażony w automatyczny system czyszczenia i system dezynfekcji ozonem.
- Manewrowość statków jest jednym z naszych głównych wymagań. Jest to szczególnie ważne w wąskich fiordach Norwegii i małych przejściach w pobliżu klatek rybnych. Aby być przyjaznym dla środowiska, musimy również dopilnować, aby olej nie przedostał się do wody morskiej. Podsumowując, systemy Schottel optymalnie spełniają nasze wymagania - powiedział Henrik Andre Larsen, kierownik projektu i rozwoju w DESS Aquaculture Shipping.
Serial ma zostać ukończony do kwietnia 2021 roku.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth