mk
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA poinformował o zawarciu w dniu 28 czerwca br. porozumienia ze spółką Bulk Cargo Port Szczecin.
"Strony uzgodniły istotne zagadnienia oraz zobowiązały się do współdziałania i wypracowania w ciągu najbliższych trzech miesięcy zapisów przyszłej terminowej umowy dzierżawy, która będzie zabezpieczała interesy obu spółek".
Komunikat w tej sprawie przesłała w poniedziałek Monika Woźniak-Lewandowska, rzecznik ZMPSiŚ.
Jest to z pewnością przełom w rozmowach pomiędzy największym operatorem szczecińskiego portu oraz zarządem portu. W ostatnich miesiącach w spór włączyła się także zachodniopomorska „Solidarność”, która żądała odwołania zarządu ZMPSiŚ.
Przypomnijmy, że spór dotyczy głównie stawek za dzierżawę portowych terenów. ZMPSiŚ przekonywał, że nie może dłużej utrzymywać stawek wynegocjowanych w połowie lat 90. XX wieku.
W ostatnich tygodniach na następną kadencję prezesem portu nie został ponownie powołany Dariusz Słaboszewski. Obecnie portem kieruje Krzysztof Urbaś.
Bulk Cargo-Port Szczecin Sp. z o.o. to największa i najbardziej uniwersalna firma przeładunkowo-składowa w porcie szczecińskim. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz strategii inwestycyjnej z firmy specjalizującej się dawniej w eksporcie towarów masowych - głownie węgla, stała się wszechstronnym terminalem, obsługującym niemal wszystkie grupy ładunków przechodzących przez porty ujścia Odry. W ostatnich miesiącach spółką notuje rekordowe przeładunki w większości grup przeładunkowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej