• <
PZT_980x120_gif_2020

ICS: Zmiany załóg to poważny problem w dobie pandemii koronawirusa

Strona główna Porty, logistyka ICS: Zmiany załóg to poważny problem w dobie pandemii koronawirusa
ICS: Zmiany załóg to poważny problem w dobie pandemii koronawirusa - GospodarkaMorska.pl

PMK

18.03.2020 Źródło: własne

Według Guy'a Plattena, sekretarza generalnego Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS), kwestia zmiany załóg, która powstała w wyniku pandemii koronawirusa, powinna być przedmiotem szczególnej troski społeczności międzynarodowej.

- Każdego dnia marynarze na całym świecie świadczą usługi na pierwszym froncie światowej gospodarki – powiedział. - Ograniczenia zmiany załóg na statkach mogą potencjalnie spowodować poważne zakłócenia w handlu - uważa Platten.

Z powodu pandemii koronawirusa wiele krajów zamknęło swoje granice i ograniczyło wejście do portu. Platten zauważył, że podczas gdy narody próbują powstrzymać wirusa, handel światowy musi być kontynuowany.

- Nie tylko mamy obowiązek zapewnić, że handel światowy będzie kontynuowany, ale także zadbać o naszych marynarzy. Ten naglący problem wymaga uwagi całej społeczności międzynarodowej - dodał sekretarz generalny ICS.

Z tego powodu, 19 marca, ICS zgromadzi krajowe stowarzyszenia z całego świata na pierwszym z ciągłych spotkań mających na celu znalezienie szybkich i skutecznych rozwiązań.

- Droga naprzód nie jest jeszcze jasna i żaden pomysł nie zostanie pominięty. Od jakiegoś czasu ciężko pracujemy nad tym zagadnieniem, wnosząc wkład do UE, współpracując jednocześnie z głównymi organami międzynarodowymi, takimi jak WHO, IMO, MOP i wiele innych. Opracowaliśmy już wytyczne, które zostały udostępnione za darmo i można je bezpłatnie pobrać ze strony internetowej ICS – powiedział Platten.

Jak wyjaśniono, spotkanie będzie początkiem serii regularnych połączeń konferencyjnych z krajowymi stowarzyszeniami w odpowiedzi na wyzwanie związane z koronawirusem, przed którym stoi świat, marynarze i globalna społeczność żeglugowa.

- Chcemy mieć pewność, że wszystkie problemy, przed którymi stoi przemysł, możemy rozwiązać razem. Wysyłka ze swej natury jest skomplikowaną, ale płynną interakcją między krajami, kulturami i korporacjami. Około 90% wszystkich towarów, z których ludzie korzystają na całym świecie, jest transportowanych drogą morską. Dlatego niezwykle ważne jest, aby wysyłka była kontynuowana tak płynnie i bezpiecznie, jak to możliwe, aby zapewnić światu możliwość walki z wirusem COVID-19 – stwierdził Platten.

W ramach środków ostrożności dotyczących rozwoju koronawirusa wiele portów postanowiło zakazać zmian w załodze statku. Na przykład zmiany załogi w porcie Fudżajra i w przybrzeżnym kotwicowisku Fujairah zostały zawieszone, zgodnie z GAC. W Dubaju zmiany załogi są również surowo zabronione dla statków przybywających z krajów spoza Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA). Port Namibii w Walvis Bay również zakazał zmian w załodze w granicach portów.

Co więcej, zmiany załogi w Kanale Kilońskim podlegają zmianie przepisów wjazdowych do UE. W Omanie wymagana jest uprzednia zgoda na wypadek konieczności zmiany załogi.

Z drugiej strony Transport Canada potwierdził, że nie ma ograniczeń ruchowych dla zdrowych członków załogi na obcych statkach. Załoga statku przybywająca lub odlatująca drogą powietrzną jest jednak zwolniona z dyrektywy zakazującej wjazdu cudzoziemców drogą powietrzną.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.