• <
PZT_980x120_gif_2020

Grupa Tallink notuje spadek liczby pasażerów w I kwartale. Firma wyjaśnia

Strona główna Porty, logistyka Grupa Tallink notuje spadek liczby pasażerów w I kwartale. Firma wyjaśnia
Grupa Tallink notuje spadek liczby pasażerów w I kwartale. Firma wyjaśnia - GospodarkaMorska.pl

I kwartał roku już za nami i niektórzy operatorzy zaczynają publikować wyniki za ten okres. Wśród nich znajduje się Tallink, dla którego był to czas niewielkich spadków.

Od stycznia do końca marca br. grupa Tallink odnotowała niewielkie spadki, gdy chodzi o liczbę przewiezionych pasażerów oraz pojazdów osobowych, a jednocześnie dalszy wzrost w zakresie transportu ładunków cargo.

W I kwartale na promach obsługiwanych przez statki Tallink Silja pojawiło się 1 855 772 pasażerów – o 3,9 procent mniej niż przed rokiem - oraz 214 087 pojazdów osobowych – spadek o 3,7 procent. Wzrosła natomiast liczba przetransportowanych jednostek cargo – w sumie przewieziono ich 93 114, co oznacza że było ich o 2,7 procent więcej w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Władze grupy Tallink wyjaśniły przyczyny spadków liczby pasażerów i pojazdów osobowych. Wynika to przede wszystkim z tego, że w I kwartale br. odbyło się aż o 3 procent mniej rejsów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

„Pierwszy kwartał 2019 r. był bardzo pracowity dla grupy Tallink. Sześć naszych statków było w tym czasie odnawianych albo przechodziło modernizacje w trakcie planowanych postojów w stoczniach w Polsce, na Litwie oraz Finlandii " - powiedział Paavo Nõgene z grupy Tallink. „Te przestoje oznaczały, że odbyło się w sumie 2234 rejsów na wszystkich naszych statkach. W tym samym okresie ubiegłego roku było to 2299. Miało to nieuchronny wpływ na liczbę pasażerów i jest czymś, czego się spodziewaliśmy”.

Szef grupy Tallink zaznaczył jednak, że wszystkie statki będą w pełni gotowe na wysoki sezon, który rozpocznie się niebawem. Ostatnim promem, który przechodzi modernizację, jest Isabelle, która obsługuje trasę Ryga-Sztokholm.

Estoński armator przypomniał, że regularne modernizacje oraz prace konserwacyjne służą nie tylko pasażerom oraz klientom frachtowym, którzy mogą dzięki temu korzystać z niezawodnej oraz wygodnej floty. Przeglądy i regularna konserwacja wymagane są też przez prawo. Każdy statek musi być poddawany podobnym zabiegom przynajmniej dwa razy na pięć lat.

W ciągu ostatnich pięciu lat grupa Tallink przeznaczyła na prace na modernizacyjne w sumie ok. 90 milionów euro.

Źródło:
promyskat.pl
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 42,26 $ baryłka  -1,93% 11:59
 Cyna 18170,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Cynk 2512,00 $ tona 1,87% 18 wrz
 Aluminium 1745,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Pallad 2340,80 $ uncja  -1,75% 11:52
 Platyna 921,50 $ uncja  -1,17% 11:59
 Srebro 26,41 $ uncja  -2,08% 11:59
 Złoto 1936,75 $ uncja  -1,07% 11:59
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.