PMK
Norwegian Cruise Line Holdings Ltd, trzeci co do wielkości operator rejsów na świecie, wyraził wątpliwości co do swojej zdolności do kontynuowania działalności w czasie pandemii koronawirusa.
Akcje spółki spadły o około 20%, ponieważ uruchomiono również ofertę akcji i obligacji o wartości 1,6 miliarda USD, próbując zebrać pieniądze, i ogłosiła inwestycję w spółkę zależną o wartości 400 milionów USD.
Norwegian Cruise Line i rywale Carnival Corp i Royal Caribbean Cruises należą do najgłośniejszych ofiar pandemii po śmiertelnych przypadkach na niektórych statkach wycieczkowych, które doprowadziły do przedłużenia kwarantanny w Japonii i Kalifornii.
NCL, który zawiesił swoje rejsy do 30 czerwca, nie ogłosił jeszcze daty ponownego uruchomienia działalności. W poniedziałek Carnival powiedział, że planuje wznowić niektóre rejsy od 1 sierpnia, w oczekiwaniu na dalsze wysiłki w celu koordynacji z urzędnikami państwowymi.
Branżę wycieczkową pominięto w pakiecie stymulacyjnym o wartości 2,3 bln USD przygotowanym przez Stany Zjednoczone.
- COVID-19 miał i powinien w dalszym ciągu mieć znaczący wpływ na naszą sytuację finansową i działalność, co negatywnie wpływa na naszą zdolność do uzyskania akceptowalnego finansowania - powiedział Norwegian, sygnalizując również poważne wątpliwości co do jego zdolności do kontynuowania działalności.
Firma z siedzibą w Miami stoi w obliczu pozwów zbiorowych, w których stwierdzono, że składała fałszywe i wprowadzające w błąd oświadczenia wobec klientów dotyczące COVID-19 i jego wpływu.
W marcu prokurator generalny na Florydzie ogłosił dochodzenie związane z marketingiem NCL wśród klientów podczas wybuchu koronawirusa. Armatorowi zarzuca się, że bagatelizował dotkliwość i wysoce zakaźną naturę wirusa w celu sprzedaży rejsów wycieczkowych. Według firmy inni prawnicy i agencje rządowe prowadzą podobne dochodzenia.
Norwegian powiedział, że nie ma wystarczającej płynności, aby wypełnić swoje zobowiązania w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Od początku kryzysu firma pożyczyła 1,55 miliarda dolarów w ramach linii kredytowych. Na koniec ubiegłego roku miała około 6 miliardów USD całkowitych zobowiązań długoterminowych oraz środków pieniężnych i ekwiwalentów w wysokości 252,9 miliona USD.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni