PMK
China Development Bank Financial Leasing (CDB) podpisał umowy z trzema rodzimymi producentami statków na zakup ośmiu masowców o nośności 210 000 ton.
Dwa statki mają zostać zbudowane przez Qingdao Beihai Shipbuilding Heavy Industry, podczas gdy Yangzhou COSCO Shipping Heavy Industry i Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding zbudowałyby po trzy masowce każdy.
CDB powiedział, że nowe jednostki będą kosztować 417,6 mln USD. Zakup zostanie sfinansowany ze środków własnych spółki, funduszy emisji obligacji, które można połączyć z pożyczkami komercyjnymi.
Oczekuje się, że statki zostaną dostarczone w 2021 i 2022 roku.
CDB planuje wydzierżawić statki w momencie dostawy do nieujawnionej strony trzeciej w formie długoterminowego czarteru. Przejęcie jest zgodne ze strategią CDB polegającą na zwiększeniu przychodów z leasingu operacyjnego.
Podobnie duża umowa dotycząca budowy statków została podpisana w zeszłym miesiącu. CDB zakupiło wtedy osiem masowców o nośności 63 tys. dwt. Jednostki zbuduje New Ocean Shipbuilding w Jiangsu za łączną kwotę 188,9 miliona dolarów.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza