• <
ATC_CARGO_TOP

Armatorzy sprzeciwiają się propozycji Francji o wprowadzeniu limitu prędkości dla statków

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Armatorzy sprzeciwiają się propozycji Francji o wprowadzeniu limitu prędkości dla statków
Armatorzy sprzeciwiają się propozycji Francji o wprowadzeniu limitu prędkości dla statków - GospodarkaMorska.pl

PMK

15.04.2019 Źródło: własne

Linie kontenerowe sprzeciwiają się nawoływaniom Francji o wprowadzenie obowiązkowego limitu prędkości statków przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).

Francuskie propozycje, przedstawione pod koniec zeszłego miesiąca, nawołują do dwuetapowego podejścia do krótkoterminowych środków mających na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych w żegludze.

Obejmują one regulację prędkości statków w poszczególnych sektorach, a następnie przyjęcie globalnie obowiązujących rocznych limitów emisji w oparciu o produkcję zanieczyszczeń każdego statku.

Maersk sprzeciwił się tym propozycjom, podczas gdy rzecznik Hapag-Lloyd powiedział portalowi The Loadstar, że dodatkowe ograniczenia prędkości „nie byłyby dobrym rozwiązaniem”.

- Wszystkie linie kontenerowe dobrowolnie zmniejszyły prędkość kilka lat temu, co doprowadziło do znacznego zmniejszenia spalania paliwa, co spowolniło prędkość całego łańcucha dostaw. Zainwestowaliśmy wiele milionów w technologiczną optymalizację statków i wierzymy, że dodatkowe redukcje prędkości nie leżą w interesie naszych klientów - dodał.

Dane podane przez Loadstar pokazują, że przewoźnicy kontenerowi i tak już znacznie obniżyli prędkość od 2008 roku, bez potrzeby dodatkowych regulacji. Wydaje się jednak, że statki powyżej ładowności 12 000 TEU zaczęły przyśpieszać w 2014 roku, a jedno źródło stwierdziło, że statki wszystkich rozmiarów w całej flocie globalnej zwiększyły prędkość w ciągu ostatniego roku.

- Chciałbym zobaczyć te dane. Faktem jest, że statki zwolniły, a firmy żeglugowe zainwestowały miliony, aby odpowiednio zmienić statki. Powinniśmy raczej karać tych armatorów, które nie stosują paliwa zgodnego z przepisami, a tym samym przyczyniają się do szkód dla środowiska - powiedział rzecznik Hapag-Lloyd.

Niemiecki gigant żeglugowy spodziewa się wydać kolejne 1 mld dolarów w przyszłym roku, aby spełnić nowe przepisy dotyczące paliw. Ogółem branża żeglugowa spodziewa się zapłacić dodatkowe 60 miliardów dolarów rocznie po wdrożeniu limitu siarki w paliwach morskich.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31264,00 $ tona -1,40% 21 cze
 Cynk 2832,00 $ tona -1,43% 21 cze
 Aluminium 2353,00 $ tona -0,88% 21 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.