mk
Barka, którą zbudowała stocznia Crist, postawiła już 4 z 48 podpór wiaduktu morskiego wokół wyspy La Réunion. Polska „ośmiornica” realizuje kluczową część francuskiej inwestycji, czyli posadowienie elementów autostrady na dnie morza.
Zourite, z francuskiego „ośmiornica”, to barka samopodnośna NB105, zbudowana „pod klucz” na zlecenie Bouygues Travaux Publics S.A. Jest ona wykorzystywana do budowy największego i najdroższego francuskiego wiaduktu morskiego. Będzie miał 5,4 km, z czego aż 48 z 50 podpór ma znajdować się w morzu. Wiadukt umieszczony jest na wysokości blisko 30 m p.p.m.
Zourite ma wielkość 4 pełnowymiarowych kortów tenisowych, do jej wyprodukowania zużyte zostało 6800 ton prefabrykowanej stali, a przy jej budowie spędzono blisko 400 dni. Jednostka została wyposażona m.in. w dwie suwnice bramowe – każda z nich o pojemności 2 400 t i rozpiętości 30 m. Jest to aktualnie największy dźwig zainstalowany na morskim statku. Budowa drogi będzie możliwa także dzięki ośmiu nogom typu jack-up – za ich pomocą statek jest w stanie unieść się 14 m ponad poziom wody. Barka ma możliwość załadunku, transportu i instalacji fundamentów do budowy drogi.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania